"El valor afegit al canal Horeca l'aporten les persones a tota la cadena de valor", aquesta ha estat una de les conclusions que La Fageda ha posat de manifest en Alimentaria, en el decurs d'una taula rodona durant la qual s'ha abordat de quina forma les organitzacions, institucions i empreses del sector Horeca i retail poden integrar valor diferencial i acció social en les seves organitzacions per convertir-se, com La Fageda i el seu model d'èxit, en "extraordinàriament diferents".

Sota el títol 'Horeca, un sector extraordinàriament diferent?', l'esdeveniment ha comptat amb la participació de la xef Carme Ruscalleda, la responsable de l'àrea de Qualitat d'Alimentació de l'Hospital Clínic de Barcelona, Eva Cuello, i el director comercial i de màrqueting de La Fageda, Francesc Galí.

El col·loqui ha analitzat l'impacte positiu que pot generar el sector Horeca i el retail, quan en les seves aliances compta amb partners socials, com La Fageda, afegint-se al benestar social i ambiental, mentre mantenen la seva competitivitat i sostenibilitat financera. Carme Ruscalleda, una de les figures més influents de la gastronomia contemporània, ha repassat la seva experiència personal col·laborant amb iniciatives socialment responsables com La Fageda: "Els valors socials de projectes com La Fageda han de manifestar-se de principi a final; des de l'inici, en l'elaboració del producte, fins quan arriba a la taula del consumidor".

La Fageda ha celebrat aquest 2024 el 31è aniversari del primer lliurament dels seus iogurts al Canal Horeca i col·lectivitats, amb el contracte que van firmar amb alguns hospitals catalans. Entre ells es trobava el Clínic, que encadena tres dècades apostant per l'extraordinària diferència dels iogurts de La Fageda als seus menús per a pacients ingressats. "La Fageda aporta un plus emocional en la dieta dels pacients, que contribueix positivament en el procés de recuperació i millora l'experiència del pacient en la dieta hospitalària. Són els nostres pacients qui ens demanen els iogurts de La Fageda", va explicar a la taula rodona Eva Cuello, responsable de Qualitat d'Alimentació de l'Hospital Clínic.

Formats Horeca

Actualment, La Fageda compta amb presència en la majoria de les col·lectivitats de Catalunya, ja sigui en hospitals, centres educatius o residències de gent gran. Tots ells entenen i comparteixen l'extraordinària diferència que acullen els seus productes.

En aquesta nova etapa i en el context del pla d'expansió que persegueix ampliar l'abast del seu projecte social, La Fageda posa aquest any a l'abast de col·lectivitats i organitzacions de tot el territori espanyol el producte que ha estat vaixell insígnia de la seva trajectòria: el seu iogurt natural cremós en format Horeca. L'entitat va explicar que "el iogurt natural s'estrena amb força en aquest mercat acompanyat del iogurt grec natural i el iogurt batut per a gelats, varietats disponibles en envasos de 3 i 5 quilos. També estan disponibles tota la gamma d'envasos individuals de 125 grams".

Després d'un primer any de presència al mercat del gran consum a Madrid, València i les Balears, La Fageda aspira a ser present ara en col·lectivitats convidant-les a afegir-se al propòsit de la marca: "contribuir activament a aportar valor i sentit a la societat".

Per al director Comercial i de Màrqueting de La Fageda, Francesc Galí, "aquest és un pas coherent amb l'estratègia de creixement que la marca porta desenvolupant des de fa dos anys amb l'objectiu de consolidar el projecte social que sustenta. El salt al mercat HORECA espanyol es produeix en el context d'un reposicionament de la marca en el qual posem de relleu una trajectòria fora del comú que marca nostra 'extraordinària diferència' en totes les nostres facetes".

En aquest sentit, Francesc Galí afegeix que "quan un client, ja sigui cadena o col·lectivitat, aposta per la marca, satisfà les necessitats dels consumidors compromesos, dona suport a una causa socialment responsable i ajuda a promoure el creixement sostenible. Les famílies i organitzacions que ens escullen estan contribuint a donar oportunitats a persones vulnerables".

Nous llançaments

L'entitat va avançar que "si el 2022 va ser el iogurt 'Origens' dedicat als 40 anys del projecte social, el que va capitalitzar les novetats del portfolio, en aquesta edició 2024", La Fageda ha presentat en Alimentaria noves referències que es llançaran al mercat al llarg d'aquest any: "un Iogurt de Macedònia, una Melmelada de Taronja i Mandarina i una Crema Catalana que, sota el segell 'Orígens', posa focus en les tres dècades de l'inici de la seva activitat productiva i de la presència dels seus iogurts en els lineals. També presenta el seu gelat de crema de maduixes amb nata, el de galetes amb xocolata i el de caramel amb ametlles garapinyades".

Començant amb un grup de només 14 persones en el Claustre de Carme de Olot, Cristóbal Colón va iniciar l'any 1982 "aquest gran repte amb la convicció que el treball és una eina terapèutica i un element essencial en la vida de les persones. Una filosofia que s'ha solidificat amb el pas del temps en un projecte social que s'ha convertit en font d'inspiració i que ha generat activitats empresarials de relleu que alhora han posicionat una marca de prestigi dins del sector del gran consum".