Asempleo preveu que, durant la temporada de Setmana Santa, es generin més de 75.000 contractes a través d'Agències d'Ocupació i Empreses de Treball Temporal (ETT), una xifra que demostraria l'impuls de l'ocupació per a aquest període, per al qual la patronal estima que la contractació a Espanya augmentarà un 10% en comparació amb 2023.

L'hostaleria i les activitats recreatives absorbiran la majoria dels llocs de treball creats durant aquesta campanya. Dins del sector turístic, els perfils més buscats seran els de cambrers de barra i de sala, cambrers de pisos, cuiners i ajudants de cuina, recepcionistes i assistents de vol o auxiliars. En les activitats relacionades amb el comerç i lúdiques es demandaran venedors, teleoperadors, comercials telefònics i també guies i monitors d'activitats de lleure i temps lliure.

En aquest sentit, el president d'Asempleo, la patronal d'Agències d'Ocupació i Empreses de Treball Temporal, Andreu Cruañas, va destacar que, d'aquest increment en la contractació per a Setmana Santa, "més d'un 70% recaurà al sector serveis", ara bé, puntualitza que "també és possible que molts d'aquests treballs necessitin més competències digitals de les que exigia el mercat fa un any".

Es pot destacar, a més, que l'increment en el consum implicarà una demanda "més gran de treballadors al sector de transport i logística, a causa que, segurament, hi hagi un reforç de plantilles amb mossos de magatzem, carretilleros, preparadors de comandes i empaquetadors, i personal administratiu", ressenya Cruañas.

Tanmateix, des d'Asempleo van advertir que les dades de contractació del sector per a la campanya de 2024 presenten un to una mica més baix que en altres anys. Això es deu al pes adquirit pels contractes fixos discontinus, destinats a cobrir necessitats estacionals i cícliques, com és el cas de les activitats d'hostaleria i turisme.

Davant de l'inici de la campanya de Setmana Santa, l'associació va destacar el compromís que tenen les ETT i Agències d'Ocupació per fomentar l'ocupabilitat i ser actors fonamentals per a la creació d'ocupació que promogui la seguretat laboral i que, tradicionalment, han demostrat que són el camí per assolir una ocupació estable.

Previsions

Des d'Asempleo es van mostrar optimistes davant de la temporada de Setmana Santa, malgrat l'empitjorament econòmic generalitzat dels principals països emissors de turistes a Espanya. En general, el Productor Interior Brut (PIB) de l'eurozona només creixerà un 0,6% aquest any, segons estima el Banc Central Europeu i, en particular Alemanya, el gran motor europeu, només s'expandirà un 0,3%.

Van explicar que l'anticipació de la campanya de Setmana Santa permetrà a l'economia espanyola afrontar un inici d'any amb fortalesa, que es veurà reflectit en les dades de creixement per al primer semestre, i que ja s'està veient amb l'increment en un 6% de les reserves hoteleres.

Així mateix, les estimacions de l'Enquesta de Moviments Turístics de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) han mostrat un augment del 15%, la qual cosa confirma que la força del sector es mantindrà durant l'any.