La joint venture de Repsol i Telefónica Espanya per desenvolupar el negoci d'autoconsum fotovoltaic, que es denominarà Solar360, operarà des d'aquest mes de juny, una vegada obtingudes les autoritzacions preceptives per a la seva constitució, van informar ambdues companyies. En concret, l'aliança oferirà solucions integrals d'autoconsum a clients particulars, comunitats de veïns i empreses, tant a pimes com a grans companyies, mitjançant la instal·lació de panells solars, amb "la vocació de liderar el sector", han destacat ambdues empreses en un comunicat aquest matí. La nova companyia, que comptarà amb el seu propi equip gestor, combina el coneixement i experiència de Repsol i Telefónica Espanya, amb un acompanyament continu al client.

Així, a més de la capil·laritat dels seus canals i la seva fortalesa en l'operativa i distribució, Telefónica aporta a la 'joint venture' la seva experiència tecnològica i les seves capacitats 'IoT' (Internet de les coses) per dotar les instal·lacions d'una optimització diferencial al mercat. Per la seva part, el grup energètic sumeixi la seva experiència en autoconsum i multienergia a Espanya, la qual cosa possibilita oferir als clients d'aquest nou negoci conjunt una tarifa elèctrica específica que complementi a la instal·lació fotovoltaica.

Oportunitats addicionals

El logo de la nova marca, que combina els colors corporatius de Repsol i Movistar, "reflecteix la completa proposta de valor que aporta l'aliança d'ambdues companyies, que obre la porta a explorar oportunitats addicionals per impulsar conjuntament altres serveis energètics a les llars i les empreses", han afegit ambdós grups. De fet, Solar360 neix amb l'objectiu de cobrir totes les necessitats del client, assessorant-lo respecte al disseny i dimensionament de la instal·lació, amb un producte 'clau en mà'. També resoldrà qualsevol dubte sobre el funcionament en la generació de l'energia, gestionant-se ajuts i subvencions associades al producte.

Així mateix, el servei ofert inclourà una atenció postvenda personalitzada i el manteniment durant tota la vida útil de la instal·lació fotovoltaica. L'oferta estarà disponible aquest mes de juny i serà personalitzada per a cada tipus de client segons el seu nivell i hàbits de consum, buscant maximitzar els estalvis sobre la seva factura actual de la llum. A més, inclourà una aplicació mòbil per al control de la instal·lació i l'optimització contínua de la despesa energètica, un finançament personalitzat per a cada tipus de consumidor i altres serveis de valor afegits vinculats a la instal·lació fotovoltaica.

El president de Telefónica Espanya, Emilio Gayo, ha destacat que el grup "té el compromís de ser una companyia 100% renovable i aconseguir l'objectiu de zero emissions netes el 2025" i va subratllar que l'aliança amb Repsol "ens garanteix l'èxit futur". Mentrestant, la directora general de Client i Generació Baixa en Carboni de Repsol, María Victoria Zingoni, va assegurar que amb Solar360 s'inicia "una etapa il·lusionant en una aliança de recorregut, la més completa del mercat, en la que el client podrà ser encara més propietari del seu consum i sentir-se partícip de la transició energètica, amb l'acompanyament de dues grans companyies".