El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, s'ha indignat pel termini de 6 mesos que s'ha posat el govern espanyol per retirar les barreres del peatge de l'AP-7. Així ho ha manifestat al seu compte de Twitter, on a través d'una piulada ha dit que "és injustificable que l'Estat es plantegi un horitzó de 6 mesos per retirar les estructures de peatge que generen embussos a l'AP-7".

La Generalitat ja ha començat a desmantellar les estructures dels peatges de les autopistes C-33 a Mollet i C-32 Nord a Vilassar aquest mateix dimarts a la nit. És per això que Elena també ha dit que "la Generalitat ja està fent el desmantellament" i ha reclamat a l'Estat que "facin el mateix".

Tuit Elena peatges

Retencions quilomètriques

El passat cap de setmana es va notar la posada en marxa de la gratuïtat de la majoria dels peatges catalans. Un exemple és la retenció que es van generar a l'AP-7 nord, amb 37 quilòmetres des de Maçanet de la Selva fins a Granollers, el més greu del cap de setmana. 

A l'AP-7 sud, entre Vilafranca del Penedès i el Vendrell, va haver-hi fins a 23 quilòmetres de cua a partir de Subirats, agreujats per dos accidents. Un, a Vilafranca, va obligar a tallar un carril durant més d'una hora. Pel que fa a l'autopista del Maresme, la C-32 nord, on també s'han aixecat els peatges, es van formar cues de 5 km a Vilassar i de 4 km a Mataró, en sentit també Barcelona.

Carrils addicionals, possible solució

Per solucionar aquestes congestions el Govern valora tornar a instal·lar carrils addicionals transitoris a l'AP-7 i la C-32 per evitar embussos en hores punta com els que hi ha hagut aquest cap de setmana, el primer sense peatges en aquestes vies. Són propostes que s'han posat sobre la taula en una reunió entre el Servei Català de Trànsit i els nous titulars de les vies alliberades de peatge després de les cues registrades el cap de setmana.

El director del Servei Català de Trànsit (SCT) també va suggerir (en una entrevista de TV-3) desviar el trànsit de l'AP-7 a la C-32 sud (amb peatge fins al 2039) quan hi hagi embús, abaratint la barrera del peatge dels túnels del Garraf o fent-los gratuïts (sense bonificacions actualment costa 6,89 euros).

Altres mesures que s'han proposat són potenciar la informació a l'usuari sobre la situació viària actualitzada i aportar, quan sigui possible, rutes alternatives a les vies que registrin retencions, o valorar l'adequació del calendari de restriccions de vehicles pesants a la situació actual i en determinades vies.

 

Imatge principal: El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elna / ACN.