La inestabilitat encara no te aturador i continua influenciant diferents zones de Catalunya, aquí i allà, de forma mal repartida. Mentre l'anticiciló de les Illes Britàniques es mantingui ferm al nord d'Europa, el temps insegur i de tardor serà l'amo i senyor als països mediterranis i també a casa nostra. Sembla que encara té corda per dies, com a mínim fins al cap de setmana. En aquesta època de l'any no és necessària cap borrasca, front o gota freda per desenvolupar ruixats i tempestes; amb una mica d'aire fresc en altura, un flux marítim i una temperatura de l'aigua del mar calentona n'hi ha prou per fabricar pluges com a xurros. En el següent vídeo t'expliquem on i quan pot ploure aquest dimecres:

El temps a Catalunya: pronòstic per a dimecres 15 d'octubre
La previsió del temps anuncia un dia encara força insegur a moltes comarques. Formació de boires a l'interior de Lleida i Barcelona de bon matí, també en algunes fondalades de Girona i al prelitoral fruit de la humitat elevada per les pluges del dia anterior. Clarianes al matí amb estones intermitents de sol, més continuades a la costa i l'Empordà. A partir del migdia creixeran alguns xàfecs a l'interior i Prepirineu, sobretot al nord-est amb possibles tempestes i calamarsades cap al Berguedà, Lluçanès, Osona i la Garrotxa. També podria ploure localment al prelitoral i als Ports. Vent fluix en general amb predomini del sud-est i nord-est, un flux marítim i humit. El termòmetre presentarà poques variacions i continuarà l'ambient de tardor amb màximes poc per sobre dels 20ºC i nits temperades per mínimes de 10ºC a 18ºC. Roba d'entretemps i temperatures de luxe perquè no fa ni fred ni calor.

#dimarts Mínima d'avui, de nou, molt marcada per la nuvolositat nocturna que s'ha anat esvaint durant el matí
— Meteo Seu d'Urgell (@MeteoSeu) October 14, 2025
🌡️⬇️10,4ºC (+0.2 vs ahir)
A les 11:20h tenim 17,4ºC i 74% HR
📸Foto de les primeres hores matinals, amb el cel encara força tapat pic.twitter.com/bSsXwYiSU6
El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana
El mar Mediterrani associat d'una escalfor anòmala per les dates continuarà fabricant xàfecs i tempestes a la vora del litoral, els més importants damunt del mar. Dijous de núvols baixos freqüents a la costa i al prelitoral amb possibilitat d'algun ruixat local, més probable cap a la Regió Metropolitana de Barcelona. Entre el migdia i la tarda també es podrien escapar gotellades o ruixats aïllats a les comarques de Barcelona i al nord-est. El temps no farà net del tot els dies següents, tot i que no s'espera cap ploguda important ni general. Divendres, el gruix de precipitacions caurà damunt del mar, tret d'excepcions locals, i s'obriran moltes clarianes a l'interior i les comarques de Lleida. Dissabte es podria repetir la jugada i aguantarà sense ploure a bona part del territori. Més endavant podrien arribar fronts atlàntics, poc actius, després de molts mesos sense fer-ho. Per tant, força dinamisme atmosfèric, però serà poc productiu a Catalunya perquè no acabarà de configurar-se una tongada de pluges amb cara i ulls. Monotonia de temperatures, sense novetats i amb un ambient de tardor i temperat. De fet, tindrem registres dins la mitjana climàtica.

Bon dia, continuen les precipitacions mar endins amb núvols abundants, la mínima 16,7 graus al barri de #Montbau #Barcelona #Meteo pic.twitter.com/N5t9vnIfit
— Jordi Campos (@jordicampos) October 14, 2025
tardor #santmartisacalm @soniapapell @gemmapuigf @alexmegapc @3CatInfoelTemps @meteorac1 @meteocat @tempsdemeteo @meteobarrufet @aemet_cat @marcsilvestre7 @seguimlameteo @sergiloras @eltemps_rtve @mauri_francesc @aquilatierratve @Marti_Oliveras @BtvEltemps #ElTemps3Cat pic.twitter.com/K1sa5eO7cq
— Marta Pratsevalls (@Martonapm) October 14, 2025
🌳 Estàs compromès amb la sostenibilitat del nostre planeta? Nosaltres també. Per això et convidem a la nostra comunitat GREEN, on podràs calcular la teva empremta de carboni i reduir-la plantant arbres.