El Fons Monetari Internacional (FMI) ha assenyalat avui que el creixement econòmic d'Espanya no es veurà afectat aquest any pels efectes negatius de la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, però va rebaixar en dues dècimes el creixement esperat per a 2017, al 2,1%.
Al seu informe d'actualització de les perspectives de creixement de les economies mundials, l'FMI va confirmar la seva anàlisi d'abril, en la qual va xifrar en el 2,6% el creixement econòmic espanyol per a 2016, al cap de les economies de la zona de l'euro.
En el conjunt de l'economia mundial, el descens del creixement prevista por l'FMI serà també d'una dècima per al 2016 i 2017, al 3,1% i 3,4%, respectivament. Per a l'FMI, "el resultat del vot al Regne Unit, que va sorprendre els mercats financers mundials, implica la materialització d'un important risc en la baixa per a l'economia mundial".
Incertesa
Però la institució internacional també va advertir que les incerteses causades pel resultat del referèndum britànic són difícils d'avaluar i els efectes negatius del Brexit poden ser més grans en constatat a l'informe d'actualització. "Com que el procés del Brexit encara està en una etapa molt incipient, la incertesa imperant complica la ja difícil tasca de formular pronòstics macroeconòmics", va explicar la institució.
"Fins que es defineixi ambmés claredat el procés de sortida, aquest escenari base reflecteix el supòsit benigne que la incertesa es reduirà de manera gradual en el futur i que els acords comercials entre la Unió Europea i el Regne Unit evitaran un augment important de las barreres econòmiques", va continuar.
L'economista en cap de l'FMI, Maury Obstfeld, va assenyalar en un comunicat que el "Brexit ha posat obstacles en el camí".