Ecoceutics ha tancat el 2020 amb un volum de negoci de 3.428.468 euros, un 6,56% més que l'any anterior, informa aquest dijous en un comunicat la companyia del sector farmacèutic, amb més de 160 farmàcies associades a Catalunya i les Balears.

L'empresa destaca que "ha registrat un creixement del 4,28% als últims quatre exercicis" i que ara planeja iniciar la seva etapa a Madrid, Comunitat Valenciana i Andalusia durant aquest any.

La facturació de 2020 s'ha degut "en bona mesura" a una activitat no habitual en la companyia, la venda de màscares (FFP2 i quirúrgiques) per la pandèmia de coronavirus.

En el grup, les màscares han suposat el quart producte amb més creixement en vendes (+1.845%), per darrere de gels hidroalcohólicos, guants i alcohol etílic.

El programa de fidelització de clients de les farmàcies associades a Ecoceutics ha augmentat en 22.479 nous compradors amb la targeta del programa, i preveuen que augmentar aquesta xifra durant 2021, ja que el nombre dels seus nous usuaris al febrer ja és de 5.444.

Amb aquest programa de fidelització, les farmàcies associades a Ecoceutics poden "incrementar el seu tiquet mitjà": el tiquet mitjà a les farmàcies espanyoles és de 32,8 euros, davant els 37,18 de les d'Ecoceutics.

"Reinvenció de les farmàcies"

L'objectiu d'Ecoceutics --destaca la companyia-- és "potenciar el rol del farmacèutic" com a prescriptor i com a conseller sanitari expert.

També considera clau la transformació digital "en aquesta reinvenció de les farmàcies" i un dels objectius és proporcionar-los eines d'aquest tipus.