Dimas Gimeno, fundador i president executiu de WOW i Kapita, ha participat a Màlaga en el DES-Digital Enterprise Show, l'esdeveniment de referència en transformació digital del sud d'Europa, que va inaugurar dimarts passat l'expresident dels Estats Units Barack Obama.
Gimeno, empresari amb més de vint anys d'experiència al sector retail i fundador i CEO de WOW Concept, el primer centre comercial de Madrid que uneix l'experiència física i la digital, va centrar la seva conferència en l'anàlisi del moment actual i el futur del retail després de la gran transformació que ha experimentat en els últims anys.
L'empresari va reiterar la seva idea, ja plasmada al seu llibre 'Retail Reset', del concepte de reinventar i 'resetejar' el sector; una necessària transformació per integrar tots els canals amb un enfocament phygital. "Cal saber llegir avui el diari de demà. El pitjor que ens pot passar en un moment com l'actual és no saber llegir bé la situació de canvi de paradigma que estem vivint per treure les conclusions i fer un retail reset", va assegurar.
Amb el client en el centre, la clau per a les empreses és adaptar-se tecnològicament. "El que ens caracteritza tots nosaltres com a clients és que estem connectats, anem amb el nostre mòbil a tot arreu, i per tant formem part de la Generació C (de Conectada). La pandèmia ens ha obligat tots, com a clients, com treballadors, a fer un esprint digital. Els clients han realitzat la seva pròpia transformació digital, però una part important de la distribució comercial no, i és per això per la qual cosa és clau avançar-se i fer el retail reset".
Segons Gimeno, el futur del retail "s'està coent" a diverses parts del món, Amèrica del Nord, Àsia, Europa" i va destacar que la seva nova aposta WOW "és, amb tota seguretat, el projecte de retail més innovador que hi ha a Europa en aquests moments".
L'aposta per les noves tecnologies al sector és imparable, però segons la seva opinió la botiga física continuarà sent clau. "No crec que es produeixi una apocalipsi del retail. Al contrari, crec fermament en el paper de les botigues físiques i en un renaixement del retail. El terme omnicanalidad no ha arrelat perquè no es va implantar bé... Per a les empreses que venen del món físic, amb un de llegat i una cultura que pesava molt, la integració digital en el físic no va funcionar. Per això, crec que cal parlar de 'phygital', on la clau és evolucionar des de les seves plataformes digitals per integrar-hi la seva xarxa de botigues," va exposar.
Dimas Gimeno va explicar el concepte i l'èxit de WOW com una plataforma experiencial 'phygital' que vol acollir a les millors marques del món, des de les quals venen del món digital, les anomenades DNVB, fins a les marques establertes que necessiten experimentar i connectar amb nous tipus de client. La clau de conceptes com WOW és anar més enllà del 'phygital' treballant alhora la connexió del físic i el digital, i l'emocional. Per a això cal avançar en el que cridem les 8 C: clients, comunitat, continguts, curació, customització, conveniència, cultura i circularitat".