El president de Seat, Luca de Meo, ha assegurat que no li "inquieta" que s'aturi el país per les protestes contra la sentència a Catalunya, sinó que el que inquieta és que "perquè es talli una carretera hagin de parar la planta". A més, tot i que ara sembla que tot va bé a Seat, diu que la situació sempre és fràgil: "La meva feina és demostrar que no passa res operativament, però si això segueix, el grup té altres opcions, disposa de plantes en gairebé tots els països d'Europa".

En una entrevista aquest dilluns a La Vanguardia, de Meo ha explicat que van decidir aturar la planta de Martorell en motiu de la vaga general del 18 d'octubre per prudència: "No sabíem si totes les peces anaven a arribar i també perquè ens podíem trobar amb 6.000 persones esperant que arrenqués la línia".

Afirma que quan va arribar per liderar la planta, va tenir la sensació que Barcelona i Seat "vivien d'esquena", pel que explica que per això va apostar per integrar el grup en associacions, al Barcelona Tech City o al Mobile World Congres (MWC). "Seat representa el 4% del PIB de Catalunya i el 12% de les exportacions. Som el primer inversor industrial d'Espanya", assenyala.

L'opció Renault

Preguntat per una possible oferta per ocupar el lloc de conseller delegat de Renault, com recull la premsa francesa, De Meo ha evitat fer comentaris "sobre rumors", i ha sostingut que el seu compromís actual és amb Seat, amb el grup Volkswagen a Espanya i amb la indústria automòbil de país.

D'altra banda, posa en valor l'actual autofinançament de l'empresa: "Alguns creuen que la meva feina consisteix a anar a Alemanya a pidolar inversions, quan la realitat és que el que s'inverteix a Seat es genera aquí. Aquesta empresa s'autofinança des de fa quatre anys".

Assegura que s'ha centrat en "canviar la mentalitat en una empresa que portava molts anys desmoralitzada", i insisteix que veu a Seat ben posicionada, encara que diu que encara queda molta feina perquè el que demana el mercat i el regulador és un gran desafiament, segons ell.