Damm va guanyar 112,6 milions d'euros l'any passat i va facturar 1.264 milions, el que suposa un 8,7% més que l'any anterior, segons un comunicat del grup cerveser.

A més, va invertir més de 100 milions a incrementar la seva capacitat de producció fins als 25 milions d'hectolitres, i per millorar l'eficiència de les seves plantes.

El grup considera compliments els objectius del Pla Estratègic 2017-2021 en tots els seus negocis --begudes, logística i distribució, restauració--, amb més vendes i activitat a tots els canals i mercats.

Entre les operacions destaca que Rodilla va comprar els més de 21 restaurants Hamburguesa Nostra, basats en hamburguesa gurmet; i es va reforçar l'aposta per les Balears, recuperant Rosa Blanca i impulsant les marques de llet Agama, de batuts Laccao i d'aigües Font Major i Font de Sa Senyora.

Activitat internacional

Damm també ha destacat la influència de la seva activitat internacional en el creixement de 2018, a través de la presència de les seves marques a més de 100 mercats; i la xarxa comercial pròpia té 250 persones en països com els EUA, el Regne Unit, el Canadà, la Xina, Suècia, Xile i Austràlia.

L'eix de la seva estratègia internacional continua sent la gastronomia, amb esdeveniments com l'Estrella Damm Gastronomy Congress --el 2018 va visitar Xile, Manchester i Miami-; el Tapes Journey del Canadà; i el rànquing The World's 50 Best Restaurants --Estrella Damm és partner global des de 2015, i el 2018 va ser cervesa oficial de l'edició asiàtica-.

Quant a la plantilla, es va incrementar en un 14% amb un total de 4.574 persones, després d'incorporar-se a 562 persones durant l'exercici.

Transformació digital

Una de les inversions en marxa del Pla Estratègic és el procés de transformació digital: el 2018 es va estrenar un control de tancs de cervesa per als clients d'hostaleria, que poden monitorar el consum en temps real; es va reforçar el vincle amb el hub Barcelona Tech City, sent main partner de l'associació; i es va estrenar el canal de i-commerce de Damm, amb una edició limitada de la seva cervesa de Nadal.

Aquesta va ser una de les noves cerveses -madurada en fusta de castanyer i roure-, a més de la Ipa mediterrània Complot; i Estrella Damm va renovar la seva imatge destacant la seva recepta original de 1876.

La companyia va seguir amb les seves activitats de màrqueting i sponsoring d'esdeveniments; amb el mecenatge social i cultural de la Fundació Damm; i renovant el patrocini d'Estrella Damm amb el FC Barcelona per a les pròximes cinc temporades, convertint-se en global partner del club.

La companyia destaca també el seu compromís amb la sostenibilitat, per a la qual cosa va invertir 4 milions d'euros a continuar minimitzant el seu impacte mediambiental.