Coxabengoa, a través de la seva divisió de transmissió, ha estat adjudicatària del contracte de servei de manteniment preventiu, correctiu i obres auxiliars de les instal·lacions d'electrificació (línies aèries de contacte i subestacions de tracció) amb un valor de base de licitació de 53 milions d'euros.

El contracte correspon a la zona Nord-Est, una de les sis zones licitades per cada Sotsdirecció d'Operacions d'ADIF. Amb caràcter mixt de serveis, obra i subministraments, l'adjudicació inclou tant el manteniment preventiu com el correctiu, així com les actuacions de millora a les instal·lacions d'electrificació, a més del subministrament de material per a la realització de les activitats de manteniment.

José Luis Medina, director general de la divisió de transmissió de Coxabengoa, subratlla en aquest sentit que "les instal·lacions d'electrificació constitueixen un element essencial de la infraestructura ferroviària fa necessari suport addicional per empreses com la nostra".

El contracte posa de manifest el compromís de Coxabengoa amb la millora de la infraestructura de transport, així com la seva estreta col·laboració amb el sector públic, especialment amb ADIF, a la qual l'uneix una llarga relació.

Coxabengoa és referent internacional al sector del transport ferroviari, amb una àmplia experiència en la construcció d'infraestructures i serveis de manteniment ferroviaris, amb més de 7.000 km d'electrificació de línies ferroviàries i 100 subestacions de tracció.

"L'adjudicació d'aquest contracte representa un pas significatiu en el desenvolupament del transport ferroviari de la regió i consolida a Coxabengoa com una de les empreses líders al sector, reconeguda per la seva experiència, capacitats, així com per les seves innovacions tecnològiques i mètodes avançats de manteniment," incideix Medina.

Coxabengoa està especialitzada en disseny, subministrament, muntatge, posada en servei i manteniment d'instal·lacions d'electrificació associades tant a ferrocarril d'ús convencional com al d'alta velocitat, metro, tramvia i monoraïl, amb tecnologia pròpia de catenària homologada per a alta velocitat fins a 350 km/h i per a convencional fins a 160 km/h, així com comunicacions i instal·lacions auxiliars ferroviàries.