Seat ha mantingut uns "primers contactes" amb els representants sindicals per contemplar les diferents mesures que es podrien dur a terme si el brot mundial de coronavirus obligués a parar la producció de la planta de Martorell (Barcelona), publica aquest dimecres La Vanguardia.

Una d'aquestes mesures és l'aplicació d'un expedient de regulació d'ocupació temporal (ERTE) "si una falta de subministrament obligués a l'empresa a aturar la producció durant diversos dies i les mesures de flexibilitat del conveni col·lectiu no fossin suficients", han explicat a Europa Press fonts de l'automobilística.

Les mateixes fonts han precisat que "en el dia d'avui, la planta de Martorell treballa amb absoluta normalitat", si bé estan monitorant la situació per preveure futurs escenaris i les mesures a prendre en cada un d'ells, en funció de la gravetat dels problemes de subministrament que hi puguin haver.

En concret, Seat està monitorant la situació dels proveïdors que subministren components des de zones de risc, així com que proveeixen proveïdors de la firma d'automoció des d'aquestes zones.

Nissan

Per la seva part, fonts de Nissan han explicat a Europa Press que la firma té "garantit el subministrament fins a Setmana Santa", i que de moment no preveu aplicar un ERTE.

"Estem monitorant la situació i molt pendents del que diuen les autoritats sanitàries", han afegit, precisant que tot pot canviar d'un moment a l'altre.