Naturgy, la companyia que presideix Francisco Reynés, figura com la sisena companyia espanyola que millor està responent al Covid-19 amb iniciatives positives per a les persones i la societat, sent a més la primera energètica, d'acord amb un informe publicat per la consultora de màrqueting Havas Media Group.

Segons l'informe, els enquestats van nomenar un extens número de marques, però només 8 van aconseguir superar una menció superior al 3%. Inditex lidera la classificació amb un 11,8% de les mencions, seguida de Mercadona (4,9%), Zara (4,4%), El Corte Inglés i Amazon (4%).

Naturgy, en sisena posició, va obtenir un 3,7% de les mencions; Iberdrola és setena amb el 3,5% i Banc Santander aconsegueix la vuitena posició, amb el 3,2%.

Les següents companyies destacades per percentatge de mencions van ser Seat (2,7%), Telepizza i Bankinter (1,9%), Carrefour (1,7%), BBVA i Endesa (1,5%), Creu Roja i Movistar (1,4%), Google i CaixaBank (1,3%) i Orange (1,2%).

Iniciatives davant el coronavirus

El pla d'actuació de Naturgy davant el Covid-19 inclou mesures com l'ajornament de les factures de llum, gas i serveis per a més de 4 milions dels seus clients domèstics, pimes i autònoms o regalar energia de forma gratuïta als hotels i recintes medicalitzats, com l'hospital de campanya d'Ifema, al qual l'energètica va subministrar gas gratis.

Referent a això, els enquestats d'Havas Media Group van atorgar a Naturgy la puntuació més alta entre les energètiques en la valoració del servei i iniciatives realitzades, amb una nota mitjana de 6,5 sobre 10.

Li segueix Iberdrola, amb un nota mitja per a les seves iniciatives de 6,3; Endesa i Repsol, amb una qualificació de 6.0; Cepsa, amb un 5,6; i per últim, Holaluz, amb un 5,2.