Mapubli, l'empresa valenciana especialitzada en comunicació visual a mida i proveïdora dels cartells de Mercadona, ha adaptat part de la seva activitat per continuar generant activitat econòmica i salvar els més de 115 llocs de treball durant la crisi del coronavirus.

La companyia ha aprofitat els seus recursos per a produir, en la conjuntura excepcional actual, part de les mampares de protecció i separació que des del 23 de març s’han instal·lat de manera progressiva a la línia de caixes dels més de 1.600 supermercats, amb l'objectiu de reforçar les mesures de seguretat i salut dels clients i els treballadors.

Segons expliquen en un comunicat, Mapubli ha dissenyat i fabricat parts d’aquestes mampares en el termini d'una setmana. Això ha suposat una inversió per part de Mercadona d'aproximadament 100.000 euros només per a aquest proveïdor.

Segons José Miguel Monteagudo Aguilar, gerent de Mapubli, “des que Mercadona ens va traslladar la necessitat d'estudiar mesures de protecció per als clients i els treballadors en el moment de pagar la compra a la secció de caixes, vam estudiar conjuntament la millor manera d'oferir una resposta eficient, tot i que no estem especialitzats en el disseny i la fabricació de mampares. Ateses les circumstàncies, vam destinar una part molt rellevant dels nostres recursos a aquesta solució, en un moment en què factors com la seguretat, la urgència de resposta i la fabricació eren clau per, a més, continuar generant activitat econòmica i salvaguardar el projecte professional de les més de 115 persones que desenvolupen la seva carrera professional a la companyia".

La iniciativa de la valenciana Mapubli se suma a la de tantes empreses que han adaptat la seva producció per batre la crisi de la pandèmia i poder mantenir la seva ocupació.