Colonial va guanyar 338 milions d'euros durant el primer semestre de l'any, un 33% més que durant el mateix període de l'any anterior, a causa del creixement de les rendes que cobra pel lloguer dels seus edificis, a la reducció de les despeses financeres i a l'augment de valor dels seus actius. La socimi (societat cotitzada d'inversió al mercat immobiliari) ha comunicat aquest dilluns els seus resultats a la CNMV, el supervisor borsari espanyol, i ha precisat que el resultat net recurrent de la companyia va arribar als 69 milions.
Colonial va ingressar 174 milions per rendes durant el primer semestre de l'any, un 2% més, encara que l'increment seria d'un 4% en termes comparables, matisa la immobiliària. L'empresa que presideix Juan José Brugera precisa que durant aquests sis primers mesos del 2019 ha formalitzat 60 contractes de lloguer corresponents a més de 129.000 metres quadrats i que comportaran rendes anuals de 43 milions d'euros. Per comparació amb la renda de mercat de desembre del 2018, els preus de lloguer signats han augmentat un 9% durant el primer semestre i l'increment mitjà de les renovacions ha estat de l'11%.
D'altra banda, tant Brugera com el conseller delegat de Colonial, Pere Viñolas, han destacat que la taxa de desocupació de tots els edificis de la immobiliària (entre oficines, comercial i logístic) se situa en nivells del 4%. Sobre la cartera d'oficines, és de l'1,4% a Barcelona, de l'1,6% a París i del 9% a Madrid.
Actualment, Colonial està desenvolupant 12 projectes que sumen 211.000 metres quadrats, entre ells els de Pedralbes Center i Gala Placídia, a Barcelona, i el de Méndez Álvaro, a Madrid. D'altra banda, Viñolas ha precisat, a preguntes dels periodistes, que espera que l'operació de venda dels actius logístics d'Axiare "arribi a bon port pròximament". En els resultats d'aquest semestre, Colonial assegura que ha absorbit el fons de comerç de l'adquisició d'Axiare dotze mesos després de culminar la fusió entre totes dues companyies.
Fa uns mesos la multinacional Naturgy va vendre el 45% que tenia de la seva actual seu, situada a la Torre Mare Nostrum, al barri de la Barceloneta, a Colonial, i avui el conseller delegat de la immobiliària, Pere Viñolas, ha explicat que ja ha començat la comercialització de l'esmentat edifici. Encara que Naturgy no preveu traslladar els seus treballadors a aquest altre edifici, situat a l'avinguda Diagonal, fins a la segona meitat del 2020, Colonial ja ha rebut mostres d'interès d'altres companyies per instal·lar-s'hi. Colonial planeja fer una petita reforma a l'edifici i llogar-lo per parts a diverses empreses.
D'altra banda, Colonial disposa de 2.195 milions d'euros entre efectiu i línies de finançament disponibles, i en aquest primer semestre de l'any ha acabat la reestructuració del deute pendent d'Axiare. Precisament la reducció de la despesa financera, que ha passat dels 51 milions del primer semestre del 2018 als 45 d'aquest primer semestre del 2019, ha estat un dels factors que ha permès una millora del benefici. Així mateix, l'Ebitda recurrent ha crescut un 5%, en passar dels 131 del primer semestre del 2018 als 138 milions del mateix període del 2019, detalla Colonial, que controla un 82% de SFL, la seu filial francesa. En aquest primer semestre de l'any el valor dels actius de Colonial s'ha situat en els 11.798 milions, un 9% més en termes comparables, assegura la companyia.