Wallbox ha anunciat aquest dimecres els seus resultats financers per al quart trimestre i l'any complet finalitzat el 31 de desembre de 2021. Les dades més rellevants d'aquest any per a aquesta empresa catalana proveïdora de carregadors per a vehicles elèctrics són l'augment dels seus ingressos. Aquest any la companyia ha ingressat 85,6 milions de dòlars (78,8 milions d'euros), un augment del 266% respecte als de 2020. També ha informat que ha obtingut un marge brut del 38,2% i que ha venut 129.000 carregadors, un augment del 261% en comparació amb els de 2020. L'empresa també considera que és una "fita" haver lliurat els seus primers sistemes de càrrega pública 'Supernova' a Europa, i poder vendre els seus productes a gairebé 100 països. La companyia va contractar 464 empleats, amb la qual cosa a finals de 2021 sumava una plantilla de gairebé 900.

L'Ebitda de l'empresa va ser de 55 milions de dòlars (50,2 milions d'euros) negatius, davant els 16,2 milions de dòlars (14,85 milions d'euros) negatius de 2020. El CEO de l'empresa, Enric Asunción, ha assegurat que el 2021 "va ser un any clau" en el que l'empresa ha debutat a borsa, ha llançat nous productes, ha firmat acords comercials estratègics i ha accelerat la seva expansió internacional. Ha assenyalat que els resultats de l'empresa han superat les expectatives i ha destacat l'increment del marge brut en un 38,2%. També ha explicat que encaren el 2022 amb una "posició competitiva forta" i que continuaran obrint nous mercats i canals comercials.

En aquest sentit, per al primer trimestre de 2022 preveu augmentar els seus ingressos fins a entre 26 i 28 milions d'euros; mentre que en el conjunt de l'actual exercici, preveu assolir entre 175 i 205 milions d'euros, la qual cosa representaria un increment d'entre el 145% i el 190%. Asunción també ha volgut afirmar en roda de premsa posterior a la publicació dels resultats que les pèrdues registrades pel grup -tot i que encara no ha consolidat els resultats finals- es deuen a l'estratègia a llarg termini de l'empresa, que està consensuada amb els accionistes.

El CEO de l'empresa ha deixat clar que l'objectiu per a 2025 és facturar 1.000 milions de dòlars i que "l'expansió costa diners", igual com l'augment de la capacitat de producció. "L'important és que tenim els diners, gràcies a la sortida a borsa, per desenvolupar el pla de negoci sense necessitat d'ampliar caixa o finançament", ha explicat. Ha afegit que les previsions de l'empresa impliquen tenir un Ebitda positiu el 2024 i un flux de caixa positiu el 2025.