La Cambra de Comerç de Barcelona ha demanat avui que s'afrontin les inversions pendents a la xarxa de Rodalies de Catalunya perquè el servei recuperi el nivell de demanda del 2006.

Els diferents mitjans de transport públics de l'àrea de Barcelona, amb el metro i l'autobús de TMB, Rodalies i Ferrocarrils al capdavant, van tancar el 2018 amb una mica més de mil milions de viatges, un 4% més que el 2017.

En un comunicat, la institució que presideix Miquel Valls recorda que totes les modalitats de transport van augmentar els usuaris en l'últim any, si bé el servei de Rodalies, que opera Renfe, encara no ha recuperat els nivells de demanda del passat.

Concretament, Rodalies va transportar el 2018 un 5% de passatgers menys que el 2006.

Els usuaris del tramvia, en canvi, van créixer en aquest període un 72%; els del metro ho van fer un 15%; els de l'autobús un 8,6% i els de Ferrocarrils de la Generalitat un 11,8%.

Segons la Cambra, aquests indicadors evidencien que "cal afrontar els reptes d'inversió pública pendents en les infraestructures de mobilitat metropolitanes, amb especial èmfasi en les millores estructurals a la xarxa de Rodalies".

"Barcelona es troba davant un panorama d'inversions bloquejades mentre que el nombre d'usuaris del transport públic en l'àmbit metropolità consolida la seva tendència alcista", subratlla l'entitat.

Adverteix, en aquest sentit, que la relació entre l'oferta i demanda "es continuarà tensant", sense que les administracions competents "s'estiguin comprometent a encarar les solucions estructurals necessàries".