La tecnologia més avançada arriba a CaixaBank. L'entitat ha començat a implementar el reconeixement facial per treure diners en els seus caixers sense haver d'introduir el codi de seguretat pin, servei que està ja disponible en quatre de les seves botigues 'store' del centre de la ciutat de Barcelona.

En roda de premsa aquest dijous, el director executiu d'Experiència Global de Client, Jordi Nicolau, i el director general de Negocis Digitals, Benjamí Puigdevall, han presentat aquest nou servei de l'entitat financera, que han reivindicat que és el primer banc del món que l'ofereix.

L'entitat preveu realitzar progressivament l'expansió del reconeixement facial en les seves oficines 'store' -actualment compta amb unes 300- a partir del segon semestre de 2019 i acabar-la a finals d'aquest any, a més d'incorporar aquesta tecnologia en les diferents botigues de aquest tipus que vagi obrint, que segons el seu pla estratègic 2019-2021 s'augmentaran en 600. Aquest sistema de verificació reconeixerà als clients de CaixaBank a través de la imatge captada per la càmera de la terminal i ho farà amb la validació de 16.000 punts de la imatge de la cara de l'usuari: "Té la màxima seguretat", ha assegurat Nicolau i ha remarcat la robustesa d'aquesta tecnologia.

Per gaudir d'aquest servei, els clients de CaixaBank hauran de donar-se d'alta prèviament a les oficines de l'entitat, tot i que també es podrà seguir retirant diners amb el codi de seguretat pin. CaixaBank ha desenvolupat aquest sistema de verificació en col·laboració dels seus socis tecnològics Fujitsu i l'espanyola FacePhi: "Això s'ha creat aquí i s'ha creat amb 'partners' amb què estem acostumats a treballar", ha explicat Nicolau.

Alhora, Nicolau ha defensat aquest servei de reconeixement facial com la resposta a les demandes dels seus clients, que aposten per una tecnologia més propera, segura i ràpida: "Davant aquesta petició ens hem posat a treballar". Per la seva banda, Puigdevall ha sostingut que es tracta d'"un pas més" de CaixaBank i ha reivindicat el lideratge de l'entitat financera en la implementació de tecnologies digitals en el seu funcionament.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat