CaixaBank estarà entre els avalistes del 'hub' d'electromovilitat que lideren QEV Technologies i BTech, que com tots els beneficiats pel PERTE del cotxe elèctric necessita aportar avals per cobrir el 90 % de les ajudes concedides, que ascendeixen en aquest cas a 107,8 milions d'euros. Segons ha avançat La Vanguardia i han confirmat a l'agència Efe fonts coneixedores de les negociacions, CaixaBank serà un dels bancs que contraavalen l'aval (una operació que es coneix com 'fronting' en termes financers) presentat per l'Institut Català de Finances (ICF), ja que el Ministeri d'Indústria s'ha mostrat poc procliu a acceptar les garanties de l'organisme català, que no té fitxa bancària, per considerar que no compleix les condicions del PERTE.

En qualsevol cas, el 'hub' continua dialogant amb almenys altres dues entitats bancàries per assegurar els contraavals necessaris, segons les fonts citades. Fins ara, el consorci d'empreses que aspiren a reindustrialitzar la planta de Nissan a Zona Franca de Barcelona ha obtingut per part d'un "pool" de bancs el 50 % dels avals que li cal per acceptar les ajudes del PERTE.

La fórmula que ara es negocia té a veure amb el restant 50%, uns 40 milions. El termini per presentar els avals acaba el dia 28 d'aquest mes, després que la setmana passada el Ministeri concedís una pròrroga de set dies hàbils en relació amb la data inicial. El projecte del 'hub' preveu inicialment crear més de 7.000 llocs de treball, dels quals uns mil seran directes, amb una activitat que contempla la fabricació de vehicles comercials elèctrics i que s'espera que pugui arrencar a final del 2023.

Reunió del Govern amb Chery

En paral·lel al projecte del hub, el Govern preveu reunir-se amb representants de la companyia xinesa Chery el proper 28 de novembre a Barcelona, han confirmat a Efe fonts coneixedores dels contactes. Així ho ha avançat aquest dilluns el diari El Economista, que ha precisat que el president d'aquesta empresa, Yin Tongyue, es reunirà aquell dia amb representants de la Generalitat, entre ells el conseller d'empresa, Roger Torrent, i de la patronal Foment.

Chery sospesa desembarcar al continent europeu amb els seus vehicles elèctrics i a final d'octubre va exposar el seu interès pels terrenys que va deixar la multinacional nipona a Barcelona, encara que ho va fer amb la reindustrialització de Nissan a punt de culminar. Amb tot, la Generalitat no renuncia a cap inversió i vol conèixer si el projecte de Chery podria tenir encaix en ubicacions alternatives