CaixaBank ha estat escollit Millor Banc a Espanya 2019, Millor Banca Responsable a Europa Occidental 2019 i Millor Transformació Bancària a Europa Occidental 2019 per la revista britànica Euromoney. Els tres premis suposen un reconeixement a la transformació del banc d'aquests últims anys fins a convertir-se en l'entitat líder en banca de particulars i en banca digital a Espanya i Portugal, i en un referent a Europa en banca socialment responsable.

Els Awards for Excellence d'Euromoney destaquen les entitats líders no només per la seva rendibilitat financera, sinó també, entre altres factors, pel seu creixement, la seva evolució positiva en comparació amb els seus competidors, la seva capacitat d'adaptació a les condicions canviants del mercat i a les noves necessitats dels seus clients i la seva cerca contínua de l'excel·lència.

Jordi Gual, president de CaixaBank, considera aquests premis com un reconeixement als esforços de l'entitat per complir la seva missió de contribuir al benestar financer dels seus clients i al progrés de la societat: “La nostra visió a llarg termini i el nostre model de banca socialment responsable, que incorpora les demandes socials, mediambientals i de govern corporatiu en les decisions diàries de negoci, ens han convertit en un banc de referència al continent. A CaixaBank estem convençuts, pels nostres orígens i la nostra missió, que fer banca de forma responsable és l'únic camí per generar valor de manera sostenible”.

El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha agraït els guardons i ha explicat que “la qualitat del nostre equip ens permet adaptar-nos amb èxit a un entorn molt canviant, en què continuem guanyant quota de mercat i nous clients dia a dia. Avui, som el banc principal per al 26,3% del mercat espanyol de banca de particulars. En línia amb el nostre nou Pla Estratègic, continuarem treballant per afermar-nos com una entitat líder, pionera en innovació, amb resultats financers sòlids i el millor servei al client”.

CaixaBank és l'entitat líder en banca de particulars i banca digital a Espanya, amb 13,7 milions de clients a Espanya i la base més gran de clients digitals del país, 6,1 milions, dels quals 5,4 milions són també clients en banca mòbil. Alhora, manté la primera posició en les quotes de mercat dels productes i serveis més rellevants, com la domiciliació de nòmines i els productes d'estalvi a mitjà i llarg termini. A tancament de març del 2019, l'entitat va arribar als quatre milions de nòmines domiciliades i va assolir una quota de mercat del 26,9% (0,6 punts percentuals més respecte al primer trimestre del 2018). L'entitat també té una quota del 17% en fons d'inversió i del 24,6% en plans de pensions (a tancament de març del 2019).