Oney, companyia de pagaments fraccionats i finançament a Europa, ha presentat el seu nou llibre blanc amb una anàlisi sobre les tendències en els mitjans de pagament i com aquests impulsen el comerç. Una de les seves principals conclusions és que està previst que el BNPL (Buy Now, Pay Later) o el pagament ajornat creixi a unes taxes del 25 % en els propers anys, fins a passar de representar una quota de mercat del 2 % actual al 3,50 % el 2025.

En aquest treball, la companyia s'ha basat en la seva pròpia investigació i coneixement del mercat, el consum i l'evolució dels mitjans de pagament, per analitzar la revolució que s'està vivint cap als pagaments ajornats i la digitalització, en un sector clau per impulsar el comerç.

Segons l'informe 'Present i futur dels mitjans de pagament' d'Oney, un 33 % d'espanyols ja ha utilitzat el pagament ajornat en els últims anys. A més, l'enquesta subratlla que un 18 % addicional reconeix la possibilitat d'utilitzar-lo i es mostra favorable a això. Al seu torn, el 60 % dels enquestats que es planteja el finançament per a les seves compres ha afirmat que considera el BNPL com la millor opció per fraccionar els seus pagaments.

L''ecommerce' és l'entorn on més acceptació està tenint el BNPL, segons es desprèn del treball elaborat per Oney. El 52 % dels enquestats ha realitzat les seves compres ajornades a través d'Internet, davant un 34 % que només ha utilitzat el BNPL en botiga  física i el 14 % que l'ha utilitzat en ambdós canals. Quant al tipus de productes per als quals s'ha fet servir el pagament ajornat, el 41 % dels entrevistats ha recorregut a ell per a la compra d'articles de la llar, el 37 % per a tecnologia i el 31 % per viatjar.

A més, el document desenvolupat per Oney reflecteix la importància que té la inflació en les decisions de compra i com els mitjans de pagament poden ser una eina per millorar l'organització financera de la població. Així ho reconeix el 80 % dels enquestats, que ha afirmat que les pròximes decisions de pagament per a les compres nadalenques estaran influïdes per la inflació.

"El BNPL facilita el consum en fer més assequibles certes compres i permetent equilibrar l'economia personal dels consumidors. Igual com el crèdit és vital per al desenvolupament de les economies, les facilitats de pagament ho són per al consum. Per tant, augmenten la capacitat de consum, amb enorme protagonisme del segment més jove", Alexandre Lima, Chief Marketing & Data Officer a Oney España.

TENDÈNCIES

El llibre blanc destaca que, a mesura que els joves tinguin més poder adquisitiu, s'aniran adaptant altres mètodes de pagament. En aquest sentit, s'espera que, a curt termini, el pagament amb el mòbil (o tap to pay), que actualment té una penetració del 21,3 %, continuï sent dels mètodes més rellevants.

Segons la investigació d'Oney, les noves generacions ja no manegen efectiu, però tenen gran interès per les criptomonedes i els tokens. A més, destaquen que la targeta de crèdit els sembla una cosa arcaica i que ben aviat ho serà també haver de guardar contrasenyes.

D'aquesta manera, s'espera que continuïn arribant noves tendències als mitjans de pagament, sense oblidar que algunes de les ja instaurades tenen un enorme potencial de creixement. El mòbil, la integració de PSPs (Payments Service Provider), els pagaments instantanis o la globalització dels negocis, estan ja en el dia a dia dels consumidors i continuaran creixent.

E-XOU

Oney ha presentat el seu llibre blanc 'Present i futur dels mitjans de pagament' celebrant un esdeveniment de presentació de l'informe a clients i partners en el marc de la fira d''e-commerce', 'e-Show', on ha estat present amb un estand i una ponència sobre BNPL d'Alexandre Lima, on va exposar els beneficis del BNPL com a forma de pagament alternativa i el seu impacte en les vendes i la satisfacció client.

El llibre blanc és un treball en el qual Oney ha analitzat la realitat del mercat i les principals tendències, elaborant un ampli treball d'investigació, per polsar l'opinió i experiències dels clients de la societat espanyola. Les enquestes a diversos milers de ciutadans, que s'ha entrevistat en profunditat, es van realitzar en dates prèvies a Nadal i a les vacances d'estiu, els dos moments de més despesa anual en les famílies, superiors fins i tot a la 'tornada a l'escola' o les rebaixes de gener. Pot descarregar-se tant l'informe com el resum executiu a la sala de premsa d'Oney.