La catalana Bodegas Torres s'ha tornat a erigir com la marca de vins més admirada del món pels professionals del sector. Així ho constata el rànquing The World's Most Admired Wine Brands publicat per la revista britànica Drinks International's que té en compte paràmetres com la consistència, la qualitat, el reflex de la regió i el país, la comercialització, l'atractiu o l'embalatge del vi. D'aquesta forma, l'empresa familiar fundada el 1870 i amb seu a Vilafranca del Penedès ha recuperat el tron que va perdre l'any passat en benefici de Penfolds però que ja havia guanyat en dues altres ocasions. Freixenet i Codorniu també s'han colat en el rànquing que compta amb 50 marques procedents d'11 països.

The List Wines

Rànquing de les marques de vi més admirades elaborat per Drinks International's

Entre les seves marques comercials més conegudes es troben, Viña Sol, Sangre de Toro, Mas La Plana o Grans Muralles, entre d'altres. "És un reconeixement del qual ens sentim molt orgullosos, ja que ho hem aconseguit gràcies a la feina i esforç de tots els nostres col·laboradors i distribuïdors i a la visió que hem compartit les cinc generacions de la família, implicant-nos de la terra a la taula i mantenint-nos com a bodega familiar durant gairebé 150 anys", ha assegurat el director general de Bodegas Torres, Miguel Torres Maczassek.

Un èxit assolit poques hores després que Bodegas Torres confirmés la seva aposta pel Canadà i en especial, pel Quebec, després d'adquirir el 10% de la distribuïdora Amphora Vins et Spiritueux. Un mercat clau per a la companyia liderada per la cinquena generació familiar que va tancar el 2016 amb una facturació de 263 milions i que té previst invertir un total de 25 milions tant en la seva xarxa de bodegues com en alguna possible adquisició i la compra de terres amb baixes temperatures i disponibilitat d'aigua.