Els botiguers que s'han adherit a la campanya de rebaixes Black Friday s'han mostrat satisfets al llarg de la jornada pel ritme de vendes que s'està observant en la primera part de la jornada de la iniciativa. Carmen Sangil, portaveu de l'empresa Cromex System assegura que les xifres definitives es coneixeran en el transcurs de la setmana vinent però vist el ritme de vendes per internet fins a les sis d'aquest matí, amb un creixement del 396% en relació amb la mateixa franja horària de l'any passat, cal preveure que en aquesta edició la iniciativa quedarà consolidada després de tres edicions.

Més concretament, Sangil considera que aquesta edició ve marcada per la diversificació de sector i la diversificació geogràfica, després que moltes associacions de comerciants de localitats de l'entorn de Barcelona s'hagin adherit a la festivitat comercial. A l'espera de les xifres oficials, Sangil ha manifestat que aquest 2016 l'increment de vendes que es registrarà en el conjunt de comerços serà superior al 30% que es va registrar l'any passat en relació amb la primera edició del 2014. També el nombre d'establiments que finalment s'hi han adherit aquest any serà molt superior als 2.000 de l'any passat i als 400 de la primera edició del 2014. Sangil preveu que aquest 2016 la xifra podria superar els 3.000 establiments.

Una edició de "consolidació"

La portaveu de l'empresa que organitza la iniciativa ha subratllat que l'edició d'aquest 2016 serà clarament una edició de ''consolidació'' de la iniciativa que a més estarà marcada per la gran diversificació de sectors i establiments així com per la diversificació territorial que s'ha observat, sobretot després que moltes associacions comerciants de localitats de l'entorn de Barcelona s'hagin adherit a la campanya.

Per la seva banda, Paloma, encarregada de la botiga Body Shop del centre de Barcelona, assegura que les primeres hores d'aquesta jornada ''van bastant bé amb bastant tràfic de clients'' i en definitiva està sent una jornada on les vendes ''van bé''. Aquesta botiguera valora positivament aquest tipus d'iniciativa, ja que serveixen per fidelitzar als clients de les botigues, que vénen a comprar per aprofitar el descompte especial, i serveixen per captar nous clients que entren a la botiga atrets pels descomptes. 

No tot és positiu

En un sentit contrari a la Paloma, hi ha la Cristina, encarregada de la botiga de roba de la cadena 'KdosG' al centre de Barcelona. Tot i haver-se adherit també a la iniciativa, Cristina no valora bé el Black Friday perquè ''fer una campanya de descomptes d'un mínim del 20% abans de la campanya de Nadal i Reis no ens beneficia''. Per aquesta botiguera el que es ven en aquesta jornada es deixa de vendre en altres dies més pròxims a Nadal i Reis i finalment ''no compensa''. Tot i això, Cristina considera que les vendes ''estan anant molt bé''. 

Els descomptes més habituals en la campanya del Black Friday són del 20%, tot i que es poden trobar descomptes del 40% i en alguns casos del 70% per productes de fora de la temporada o en últimes peces que han quedat emmagatzemades.