En un món en què el digital es troba en ple auge empès pel coronavirus, el BBVA ha presentat una targeta que preveu revolucionar els pagaments online. Aquesta no té impresa la numeració ni la data de caducitat i incorpora un codi de verificació (CVV) que canvia cada cinc minuts, la qual cosa millora la seguretat de les operacions. Si el client perdés la targeta o si les seves dades acabessin en mans d'una altra persona, els seus diners no correrien perill mitjançant aquest nou mètode de pagament.

El producte —disponible en països com Mèxic o Turquia— neix també amb l'objectiu d'aprofitar "les innovacions" que s'han desenvolupat des de l'entitat, segons ha explicat el director de desenvolupament de negoci de BBVA a Espanya, Gonzalo Rodríguez. A Espanya, estarà disponible a finals d'aquest mes d'octubre i els clients podran triar convertir-la en física —fabricada amb materials reciclats— en la seva variant de dèbit o crèdit. Segons el banc, el producte podria arribar a un milió de clients en els propers dos anys.

El pagament a través del mòbil augmenta un 12%

La targeta, anomenada Aqua, ve acompanyada de la renovació de tota l'experiència de pagament en la seva aplicació per facilitar al client la gestió de les seves despeses, i ordenar els serveis que ofereix en funció del seu ús. Amb això, l'entitat permet retirar efectiu sense contacte als caixers o una visió global dels comerços electrònics o plataformes on els clients hagin registrat les seves targetes bancàries.

La targeta serà gratuïta per als clients de BBVA que compleixin les condicions de vinculació i costarà 35 euros als no vinculats en la seva versió de dèbit; 42 euros la de crèdit. Així mateix, els qui es facin clients al canal digital tindran la targeta directament, sense sol·licitar-la.

L'entitat que presideix Carlos Torres mantindrà la comercialització de la seva gamma de targetes clàssiques, malgrat haver vist augmentat el pagament a través del mòbil en un 12%. "Fem un pas més en seguretat, si el client realitza compres per Internet sempre té el temor que les seves dades se les quedi algú. Fem que això no sigui possible", ha indicat Rodríguez durant la presentació de la nova targeta.

 

Imatge principal: Pla obert del director de desenvolupament de negoci de BBVA a Espanya, Gonzalo Rodríguez. Foto: ACN