Paul Pester, l'actual conseller delegat de TSB, la filial de Banc Sabadell al Regne Unit des de 2015, haurà de deixar el seu càrrec de manera immediata, i serà substituït interinament pel president no executiu Richard Meddings. El motiu? Els nombrosos problemes tècnics que es van donar amb la migració tecnològica de la plataforma del TSB a la del Sabadell durant el passat mes d'abril.

L'últim error es va produir aquest mateix dilluns. Per a la cúpula directiva de l'entitat britànica, el "vital" ara és que hi hagi un nou lideratge centrat "total i absolutament" en el futur. Feta efectiva la seva sortida, Pester rebrà una remuneració estipulada per contracte i no tindrà cap vinculació ni amb TSB ni amb Sabadell. Els reguladors britànics, que han estat coneixedors d'aquesta decisió, encara han de donar el 'vistiplau' definitiu.

Els problemes amb la migració tecnològica

D'altra banda, les mateixes fonts han precisat que els últims problemes d'accés que han afectat milers de clients es tracta "d'un assumpte puntual" i que es correspon amb actualitzacions del propi sistema.

En aquest sentit, han assegurat que els nivells de servei es corresponen ja, gairebé en la seva pràctica totalitat, als previs a la migració. Aquest dilluns, TSB, a través del seu compte de Twitter, va llançar un tuit en què demanava disculpes als seus clients, indicant ser conscient dels problemes i que estava treballant per trobar una solució al respecte.

"Som conscients que alguns clients estan tenint problemes aquest matí utilitzant Internet Banking, l'aplicació mòbil i el servei de telefonia. Estem treballant per arreglar el problema. Si us plau, acceptin les nostres disculpes per qualsevol inconveniència causada.", diu la companyia en anglès.