La gestió eficient en els processos de tramitació dels ajuts i prestacions que concedeixen les administracions en el 'context Covid' s'ha convertit en un requisit fonamental per garantir l'accés de l'usuari a aquells recursos i serveis assistencials que necessita.

Davant d'aquesta situació, Asisted, empresa d'assistència domiciliària d'àmplia implantació a Catalunya, ha destacat els seus esforços per assegurar "una capacitat de resposta ràpida i adequada a les peticions d'assistència plantejades per les diferents administracions, amb la finalitat d'informar l'usuari final totes les opcions al seu abast i agilitar els tràmits que permetin activar el recurs assistencial i els serveis adequats a la seva situació."

L'augment de les peticions per gestionar recursos d'assistència domiciliària per a persones dependents en l'actual context Covid, ha requerit un esforç per part de les companyies del sector que, "com Asisted, ha invertit recursos per poder acompanyar i donar suport a tota la feina que es realitza des de sistema públic d'atenció social".

Segons va informar la companyia, actualment destaca per ser "l'única empresa capaç d'atendre de forma integral els processos que permeten garantir l'accés dels usuaris als recursos: des de l'orientació (presencial o telefònica) sobre els recursos existents que preveu la Llei 36/2006 de Dependència, passant pel contacte directe amb els centres d'atenció social i treballadors socials de referència, fins a la tramitació de tota la documentació per accedir a les Prestacions Econòmiques Vinculades (PEV) una vegada disposen del reconeixement del grau de dependència".

trucada - unsplash

Aquest plantejament d'atenció social integral i personalitzada, va afegir, pren especial rellevància en aquells casos en què la persona dependent no compta amb familiars que puguin fer-se càrrec.

"Una responsabilitat que assumim pel compromís que suposa ser una empresa social que va més enllà de l'objectiu final de facilitar un servei d'assistència a domicili", va indicar Daniel Cepas, treballador social d'Asisted, que va explicar que "el camí fins a arribar a activar els serveis assistencials, l'atenció que dones a les persones i com les orientes durant aquest procés és molt important".

Asisted, és al teu costat

Asisted atén mensualment una mitjana de 800 persones que es beneficien de PEV, a Catalunya. "Totes elles són fruit del treball d'orientació individual que permet informar de totes les opcions existents, incloent aquells recursos i ajuts que les administracions convoquen de forma extraordinària per fer front a contextos de dificultat puntuals, com ha estat el cas de la Covid-19," va indicar la companyia.

Actualment, està "invertint esforços a vehicular el màxim de les necessitats de les persones amb dependència i dels seus familiars al programa Respir Plus", que l'Ajuntament de Barcelona va dotar recentment amb una aportació extraordinària de fins a 500.000 euros amb la finalitat de contribuir al pagament urgent dels serveis de suport als cuidadors de persones grans en situació de dependència, incloent el pagament d'hores de serveis privats d'atenció domiciliària.

Es tracta de programes de durada limitada que requereixen d'una divulgació directa i ràpida entre aquells usuaris que compleixin els requisits i d'una tramitació àgil per garantir la materialització de l'ajuda.