La tecnològica Apple va tancar el seu exercici fiscal de 2018 amb un benefici net de 59.531 milions de dòlars, la qual cosa representa un increment del 23% respecte a l'any anterior, quan va aconseguir 48.351 milions. D'aquesta manera, Apple va registrar en el seu quart trimestre fiscal, que comprèn els mesos entre juliol i setembre, un benefici net de 14.125 milions de dòlars sobre uns ingressos de 62.900 milions de dòlars, un 20% més que en el mateix període de l'any passat. D'aquesta forma, la de Cupertino va tancar el seu any fiscal 2018 amb uns ingressos rècord de 265.595 milions de dòlars i un benefici net històric de 59.531 milions de dòlars.

Els accionistes de l'empresa van obtenir durant els últims dotze mesos uns guanys d'11,91 dòlars per títol, davant els 9,21 de l'exercici anterior, i la companyia va facturar un total de 265.000 milions de dòlars, un 15,9% més. Els resultats del gegant tecnològic amb seu a la ciutat californiana de Cupertino es van conèixer tan sols dos dies després de la presentació dels seus nous models d'ordinador superlleuger MacBook Air i tauleta iPad, i en el mateix trimestre en què va anunciar els seus nous telèfons iPhone XS, XS Max i XR.

Els beneficis abans d'impostos en aquests dotze últims mesos van ser de 72.903 milions de dòlars i l'empresa va pagar als accionistes uns dividends de 2,72 dòlars per títol. Pel que fa als resultats trimestrals, l'empresa californiana va guanyar entre juliol i setembre 14.125 milions de dòlars, un 32% més que en el mateix període de l'any passat, i va facturar per valor de 62.900 milions, un 20 més.

Apple reafirma la seva estratègia comercial

Apple va mostrar amb aquests resultats que la seva estratègia de treure al mercat telèfons més cars per mantenir o incrementar la facturació malgrat l'alentiment en vendes està donant fruits, ja que malgrat vendre aproximadament els mateixos iPhone en aquest passat trimestre que en el mateix de 2017, va ingressar per ells un 29 % més.

Una cosa similar va passar amb la seva línia d'ordinadors Mac, dels quals entre juliol i setembre va vendre un 2 % menys, però tanmateix va facturar per ells un 3 % més que en el mateix període de l'any passat.

Les tauletes iPad, per la seva part, van seguir la seva tendència a la baixa, es van vendre un 6% menys que en l'últim trimestre de l'exercici anterior i es va facturar per elles un 15% menys. Els resultats de l'empresa de Cupertino no van convèncer en Wall Street, on les accions d'Apple perdien un 4,28% del seu valor, fins als 212,72 dòlars per títol, en les operacions electròniques posteriors al tancament dels parquets novaiorquesos.