Amazon Business ha anunciat avui el llançament d'una nova funció, 'Preferir petites i mitjanes empreses', que permet als clients empresarials realitzar compres específiques a petites i mitjanes empreses (pimes) que venen a Amazon Business. Aquesta funció permet als professionals del sector de compres buscar i identificar venedors amb menys de 250 empleats i menys de 50 milions d'euros d'ingressos en comprar subministraments a Amazon Business.

Les pimes constitueixen un pilar fonamental de l'economia, ja que representen més del 60% de l'ocupació i del Valor Afegit Brut (VAB) a Espanya. Tanmateix, un estudi d'Amazon Business revela que una proporció significativa de propietaris de petites i mitjanes empreses no estan segurs de quina és la millor manera d'ampliar els seus negocis online. Alhora, els clients empresarials d'Espanya que compren a Amazon Business han augmentat més d'un 75% interanual la seva despesa en pimes, el que demostra que augmentar les compres a petites i mitjanes empreses és una prioritat estratègica per a les grans organitzacions.

Les petites i mitjanes empreses que venen a Amazon Business van des de proveïdors regionals fins a petites empreses familiars que poden subministrar als clients empresarials el que necessiten per al seu negoci. Per exemple, una pime que vengui equips de seguretat laboral a mida és ara més visible per a les empreses multinacionals, la qual cosa augmenta la probabilitat que aconsegueixin una comanda major que ajudi el seu negoci a créixer.

"Estem molt contents que aquesta nova funció permeti als nostres clients abordar dos dels reptes a què s'enfronten actualment", afirma Diana Deguil Illana, directora comercial a Amazon Business. "En primer lloc, el comerç electrònic orientat a les compres realitzades per empreses ofereix importants oportunitats de creixement, però les pimes han tingut dificultats per vendre els seus productes a multinacionals, sovint per falta de recursos o coneixement per arribar a elles. Alhora, sabem pels nostres clients empresarials que volen comprar més a les petites i mitjanes empreses per donar suport als seus objectius estratègics de subministrament, com diversificar la seva base de proveïdors i mitigar el risc."

Des de l'any 2000, Amazon va indicar que ha permès a les petites i mitjanes empreses arribar a centenars de milions de clients de tot el món, construir les seves marques i fer créixer els seus negocis. Va dir que fa anys que Amazon crea sistemes i eines per ajudar a les pimes de tota la UE a augmentar les seves vendes "molt més enllà de les tradicionals transaccions locals cara a cara". De 2020 a 2022, Amazon ha invertit més de 20.000 milions d'euros "a ajudar les pimes europees a participar activament en el mercat únic europeu i en els mercats internacionals d'exportació, inclosos més de 8.000 milions d'euros només durant 2022. Amazon Business és un canal important per ajudar les petites i mitjanes empreses a augmentar les seves vendes i arribar a més clients, i seguirà donant suport a les marques que desitgin expandir-se per Europa i fora d'ella", va assenyalar la companyia.