Verneda Immobiliària va presentar aquest dimarts a Màlaga el seu pla 'Som Tot Terreny' per a la venda de terres a promotors, l'objectiu dels quals és potenciar el creixement del parc residencial espanyol i millorar l'accés a l'habitatge de les famílies. En concret, en aquesta regió la companyia disposa de 43terrenos destinats a la promoció residencial, on es poden construir fins a 5.600 habitatges i en el qual el 50% d'aquest terra és finalista.

Amb 'Som Tot Terreny', Aliseda va assenyalar que aporta així als promotors la flexibilitat necessària per posar en marxa els seus projectes de promoció immobiliària abans d'obtenir el finançament bancari, el principal escull que troben aquests professionals per iniciar els seus desenvolupaments. A nivell nacional, la companyia ofereix unes condicions que qualifica d'avantatjoses a 890 terres de més de més de 500.000 euros, amb fórmules de pagament flexible: entrada des del 5% del preu i pagament ajornat fins a 2025 en diferents modalitats. La flexibilitat aportada al promotor li permet iniciar aquests desenvolupaments, encara que no disposi de tot el finançament. Així mateix, Aliseda ofereix als promotors un acompanyament integral a tot el procés d'adquisició de terra, projectes de 'build to sell', comercialització d'actius i 'project monitoring'.

En el marc d'aquest esdeveniment, l'economista Gonzalo Bernardos ha realitzat una àmplia radiografia del context macroeconòmic espanyol, apuntant les previsions de creixement, les dades favorables d'ocupació i els tipus d'interès. L'economista ha assenyalat a la "salut de ferro" de l'economia espanyola, així com la solidesa del sector immobiliari, dos elements que converteixen l'actual per a inversió en terres.

Quant als reptes que enfronta el sector, Bernardos ha al·ludit a la falta d'inversió i despesa, i demana una agilitació més gran en els processos burocràtics per part de l'administració pública, en especial en matèria d'habitatge assequible i finançament a promotors.

Així mateix, Bernardos ha remarcat el creixement empresarial de Màlaga en els últims anys i ha apuntat a una diversificació més gran de les promocions, no només a la zona de la costa, sinó a la perifèria de la ciutat. "Els voltants de Màlaga són poblacions molt interessants per promoure. Després de Madrid, Màlaga es conforma com la segona ciutat a Espanya més idònia per a la promoció d'habitatge", ha asseverat. Així, factors com l'auge de la demanda estrangera han contribuït a aquest posicionament, ha explicat l'economista.

El director de Terra de Verneda, Luis Alonso Plaza, ha destacat que la companyia és la més gran comercialitzadora de terra a nivell nacional, amb més de 4.000 actius d'aquesta tipologia a tot Espanya. De la mateixa manera, Alonso ha posat de relleu el potencial de la ciutat de Màlaga i la presència que té Verneda a tota la província, remarcant així l'acompanyament al promotor local i les condicions de flexibilitat que ofereix la companyia. "Des d'Aliseda, ens sentim part de la solució. Som l'aliat dels promotors més enllà de la mera venda de terrenys, també estem col·laborant amb aquests professionals per comercialitzar el seu producte", ha assegurat.