Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha formalitzat aquest divendres la cessió a Adif del tram de via per construir l'accés ferroviari al Port de Barcelona, segons ha comunicat el Ministeri de Foment. El tram, en la via única d'ample mètric, té una longitud aproximada de 3,6 quilòmetres i està comprès entre el nou accés viari al municipi de Cornellà de Llobregat des de la Ronda Litoral fins a passat el pont d'accés a Mercabarna.

En la seva nova configuració comptarà amb tres amples de via diferents -mètric, convencional i estàndard europeu (UIC)- per permetre totes les circulacions ferroviàries amb origen o destinació al Port de Barcelona. Després de la firma de la cessió, i una vegada finalitzi la redacció dels projectes que desenvolupen la solució acordada, es procedirà a la licitació de les obres de plataforma en aquest tram per part d'Adif.

La firma suposa un pas més en el compliment del conveni firmat el juny de 2016 entre Foment, la Generalitat, FGC i Adif per al traspàs a l'administrador d'infraestructures de titularitat de la Generalitat i la seva inclusió en la Xarxa Ferroviària d'Interès General (RFIG), en el marc de l'execució i explotació del nou accés sud ferroviari al Port de Barcelona.