Abertis ha constituït una nova filial, denominada Abertis Mobility Services, a fi d'agrupar empreses i participacions que el grup té en negocis relacionats amb els sistemes i instal·lacions de cobrament automàtic de peatge en autopistes i mobilitat, com són Emovis i Eurotoll. El grup de concessions atribueix la seva intenció de reordenar els seus interessos en aquest negoci la posada en marxa de la nova firma, que va veure la llum a finals del mes de juliol passat.

Abertis Mobility Services serà gestionada de forma solidària pel conseller delegat del grup, Francisco Reynés, el seu director general financer, José Aljaro, i el secretari general i director general corporatiu, José María Coronas Guinart, segons dades de la pròpia companyia. La companyia continua així amb la seva estratègia de negoci i creixement alhora que atén l'eventual 'guerra' d'OPAs que es desencadenarà per l'empresa una vegada s'aprovi la plantejada per la italiana Atlantia i sorgeixin possibles ofertes competidores, com la que estudia ACS.

Societat paraigua

De moment, amb la nova filial Abertis articula una societat instrumental i paraigua, de la qual, 'penjaran' Emovis i Eurotoll. No obstant això, la firma està oberta a acollir en el futur nous negocis. Emovis és una empresa 100% del grup especialitzada en el desenvolupament i gestió de sistemes de cobrament de peatge electrònic i mobilitat intel·ligent a escala global.

La companyia, que factura uns 81 milions d'euros anuals, compta amb uns 600 empleats i és present a set països (França, Croàcia, Estats Units, Canadà, Irlanda, Xile i Puerto Rico). Entre altres projectes, Emovis ha instal·lat i manté el sistema de telepeatge d'un dels principals accessos a la ciutat de Londres, el Dartford Crossing, que té un trànsit de més de 135.000 vehicles al dia. També va implantar el del pont 'Newport Pell' de Rhode Island (Estats Units), que registra uns 35.000 usuaris diaris.

L'Eurovinyeta

Per la seva banda, Eurotoll, firma que té a través de la filial francesa Sanef, també està especialitzada en instal·lar sistemes de cobrament automàtic de peatge, però orientat al pagament de les taxes que els camions han d'abonar per circular a diversos països de la UE, la denominada 'Eurovinyeta'. Per contra, no s'integrarà a la nova filial Bip&Drive, companyia de comercialització i gestió de dispositius de pagament automàtic de peatge per a vehicles particulars, en la que Abertis ostenta una participació del 35% i té com a socis CaixaBank, Cintra (Ferrovial) i Itínere.

L'activitat de desenvolupament, instal·lació i gestió de sistemes de peatge se suma als dos principals negocis d'Abertis, l'explotació d'autopistes i satèl·lits, aquests últims a través d'Hispasat.

Així, la constitució de la nova firma s'afegeix a les inversions rècord que Abertis està executant aquest any en el desenvolupament d'aquests 'corebusiness'. En la primera meitat de l'exercici ja sumaven 2.800 milions d'euros i superaven al total de tot 2016, i han permès al grup aconseguir el 100% de la filial francesa d'autopistes i el 90,7% d'Hispasat, entre altres fites.