El 86% de les persones consultades sobre la importància de disposar de diners en efectiu en situacions de crisi com l'actual considera molt important, important o més important que abans l'accés a aquest mitjà de pagament, segons els resultats de l''Enquesta de Percepció Social del Lideratge en la lluita contra el Covid 19' realitzada per IFISA a mil usuaris.
Alguna cosa més del 20% dels entrevistats considera que l'ús dels diners en efectiu és més important encara en situacions de crisi i només el 16% dels enquestats considera gens important disposar d'efectiu en aquestes circumstàncies.
De cara als propers mesos, l'enquesta revela que el 82% dels entrevistats considera que serà important disposar de diners en efectiu, davant la resta que el considera gens important. En conjunt, la valoració dels diners en efectiu en aquests moments assoleix una puntuació de 6,4 sobre 10.
L'ús conjunt dels diners en efectiu i dels pagaments amb targeta es considera la millor fórmula pel 63% dels enquestats i només el 16% es decanta per l'ús exclusiu dels pagaments amb targeta.
Valoració dels polítics
D'altra banda, l'enquesta pregunta també quin líder polític destacaria per una millor gestió sanitària de la crisi. Pedro Sánchez acapara el 33% de les respostes favorables, seguida d'Isabel Díaz Ayuso, 17%; i Salvador Illa, 16% i Alberto Núñez Feijoo, 15%. Els segueixen Juan Manuel Moreno, 10%; Quim Torra, 8%, i tanquen la llista Ximo Puig i Iñigo Urkullu, amb el 7% cada un.
L'enquesta d'IFISA es va realitzar en la segona setmana de maig sobre una mostra de 1.000 d'enquestats, dels quals el 68% tenia entre 35 i 65 anys i el 32% restant entre 18 i 34 anys, amb igual percentatge entre dones i homes i una distribució territorial proporcional a la població.