Els amants de la mar i les embarcacions tenen una cita imperdible del 8 al 12 d’octubre amb el tradicional Saló Nàutic, que s’ha consolidat durant 62 edicions com l’esdeveniment líder en nàutica estatal. Aquesta edició destaca per una major qualitat, varietat en l’oferta, una experiència prèmium per a un públic més exclusiu i la incorporació de nous espais.

y8a1242 scaled
Anterior edició del Saló Nàutic. Foto: Fira Barcelona

Enguany, el saló comptarà amb més de 200 expositors i unes 500 embarcacions, 130 de les quals es mostraran flotant. Així, els apassionats del mar podran descobrir totes les novetats del sector amb més varietat d’eslores i models que mai. De fet, s’exhibirà el nombre més gran de vaixells de gran eslora dels últims anys. A més, s’incorporarà al Moll de la Fusta un nou expositor, amb vaixells de drassanes líders, presentacions internacionals i altres espais prèmium perquè l’experiència del saló sigui completa.

Presència de grans marques i líders mundials

Organitzat per Fira Barcelona amb la col·laboració de l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (ANEN), el saló comptarà amb drassanes de líders mundials com Brunswick i el grup Beneteau, així com amb empreses i marques de prestigi com Absolute, Azimut, Bluegame, De Antonio Yachts o Zodiac entre moltes altres. 

A més, també hi haurà noves incorporacions com Sunreef, Horizon, Kawasaki o Pearl. La presència estatal també serà forta amb marques com Kumbra, Level, Maxim o Cleemenss i els italians Explorer o Rio Yachts, que fan la seva estrena en aquesta edició.

y8a0491 scaled
Anterior edició del Saló Nàutic. Foto: Fira Barcelona

Les marques presentaran les novetats del mercat amb les últimes tecnologies, dissenys i aplicacions en eficiència i sostenibilitat.

Així doncs, el nombre de marques i fabricants d’embarcacions que participen del saló creix, com ho fa el nombre de vaixells de gran eslora, que seran un 24% del total.

Per poder oferir als visitants un recorregut complet, el moll de Barcelona se suma per primer cop als del certamen i arrodoneix una oferta que va des del Moll de la Fusta, el d’Espanya, el del Dipòsit i el Sota Muralla.

A més, per poder gaudir de l’experiència completa, un shuttle boat elèctric de De Antonio Yachts connectarà els molls de Barcelona i Espanya.

‘The Boatique’, una nova etapa del Saló Nàutic

Amb el lema ‘The Boatique’, l’edició d’enguany posa en marxa la nova etapa del Saló Nàutic que pretén, en un termini de tres anys, millorar el nivell de l’oferta per captar grans compradors nacionals i internacionals.

La intenció del saló és posicionar-se en el calendari internacional com un esdeveniment imprescindible per a empreses i visitants.

El president del saló, Luis Conde, ha expressat que aquesta nova línia d’acció és una aposta per la globalitat amb els vaixells de gran eslora i els continguts exclusius com el Village. En aquest sentit, el director del saló, Josep Antoni Llopart, ha assegurat que la intenció del saló és posicionar-se en el calendari internacional com un esdeveniment imprescindible per a empreses i visitants.

Luis Conde 25 II
Luis Conde, president del Saló Nàutic. Foto: Fira Barcelona

Per començar aquesta transformació, s’ha apostat per un nou espai, el Village, un gran punt de trobada al moll de Drassanes perquè visitants, compradors, expositors i professionals entrin en contacte. Al mateix espai es podrà gaudir d’una àmplia oferta gastronòmica per delectar tots els paladars.

Cap a una nàutica més sostenible i estratègica

A més de tota l’oferta per a visitants, per als professionals del sector del 8 a l’11 d’octubre hi haurà el programa de conferències del saló, l’Àgora-Pont. Més de 30 sessions, presentacions i taules rodones reuniran un centenar d’experts que abordaran qüestions vinculades amb la innovació, la sostenibilitat i l’impuls de l’economia blava en el sector de la nàutica.

“La nàutica és un sector econòmic estratègic i un dels principals motors de l’economia blava. Ara per ara, passa per un moment de transformació en què resulten imprescindibles iniciatives com les del Saló Nàutic, un important motor de transformació, competitivitat i innovació”, ha expressat Jordi Carrasco, director general d’ANEN.