El curt català Timecode era el gran favorit per al Goya al millor curtmetratge, i les previsions s'han confirmat. La història de Juanjo Giménez Peña no fa més que acumular reconeixements: ha estat nominada als Oscar, i va guanyar la Palma d'Or a Canes i un Gaudí, i també un gran nombre de premis a diferents festivals. Juanjo Giménez també ha obtingut, aquesta setmana, el premi Ciutat de Barcelona en la categoria d'Audiovisual. Timecode va ser produïda per l'Escola de Cinema de Reus i la productora de Giménez Peña, Nadir Films, i estava pensada com una lliçó de direcció per als alumnes de Reus. Una producció de pressupost mínim que ha aconseguit destacar entre pel·lícules amb molt més suport. Ara, la Generalitat ha volgut apostar per aquesta pel·lícula i ha ofert 25.000 euros per a la seva promoció als Estats Units. Els protagonistes del curt són Lali Ayguadé, Nicolas Ricchini, Vicente Gil i Pep Domenech.

Una història d'amor

Timecode és la història de dos vigilants de pàrquing, la Luna i en Diego, que pràcticament no es relacionen perquè treballen en torns diferents. El contacte entre ells es dóna, bàsicament, mitjançant les pantalles de vigilància i a través de l'ordinador i els equips que comparteixen. En realitat, és una història que es basa en una experiència real que va tenir Giménez en una de les seves feines.

Juanjo Giménez Peña: un geni sense pressa

Juanjo Giménez Peña en rebre la Palma d'Or a Canes.

Juanjo Giménez Peña va néixer el 1963 a Barcelona. Tot i que fins ara no era citat entre els grans noms del cinema català, és un veterà director amb molt bon currículum. No és un artista prolífic, però alguns dels seus curtmetratges van ser molt premiats, com Libre indirecto (1997) o Máxima pena (2005). Ha treballat en dos documentals llargs: Esquivar y pegar (2010) i Contact Proof (2014). I ha dirigit el llargmetratge de ficció Nos hacemos falta. Tilt. És el fundador de les productores Nadir Films i Salto del Eje. Les pel·lícules que ell ha produït han guanyat diversos guardons. Giménez es considera, abans que res, un "curtmetratgista", i ha afirmat que la seva propera obra serà, també, un curt i ha defensat que "es pot fer gran cinema als curts" i argumenta que donen més llibertat al director que el llargmetratge. En una entrevista a EFE, Giménez va assegurar que amb el curt "hi ha marge per experimentar molt més, la pressió financera és menor, i la llibertat és total, és cine amb majúscules".