El consum televisiu dels espanyols s'ha situat el mes d'agost en una mitjana de 190 minuts al dia per persona, la qual cosa suposa el menor consum de televisió aquest mes en els últims vuit anys. A Catalunya la mitjana es va situar en 174 minuts, una de les comunitats amb índexs més baixos de visionament. També puja el nombre de gent que no va veure ni un minut de televisió durant tot el mes.

Les 3 hores i 10 minuts que de mitjana va veure la televisió cada espanyol a l'agost representa un descens de 16 minuts respecte a juliol i uns altres 16 en relació amb el mateix període de l'any anterior, segons l'anàlisi mensual del comportament de l'audiència televisiva de Barlovento Comunicación, partint de dades de Kantar Media.

En xifres rodones, dels 190 minuts diaris per persona, 185 corresponen a consum de televisió lineal (on estan inclosos el concepte convidats), i uns altres 5 minuts serien de televisió en diferit. D'aquesta manera, els convidats (espectadors no residents a la llar) suposen el 5% del consum total el mes de juliol.

Respecte al consum televisiu realitzat per comunitats autònomes, Extremadura (237 minuts), Cantàbria (226 minuts) i les Canàries (213 minuts) són les regions on més temps s'ha dedicat a veure la televisió al juliol. En canvi, segons les dades d'aquest estudi recollides per Europa Press, els ciutadans de Catalunya (174 minuts de mitjana), Madrid (165 minuts ), País Basc (161 minuts) i La Rioja (157 minuts) són els que menys minuts de televisió han vist el mes passat.

D'altra banda, l'informe sobre comportament de l'audiència televisiva indica el 58,2% dels espanyols ha contactat diàriament amb el mitjà televisiu (25.952.000 persones veu la televisió de mitjana diàriament).

Així mateix, assenyala que en l'acumulat mensual el 91,4% de la població de quatre i més anys d'edat ha vist almenys un minut la televisió aquest últim mes. Dels 44,6 milions d'espectadors potencials com a univers de consum, 3.849.000 persones no han sintonitzat ni un sol minut amb la televisió a l'agost, pels 3.200.000 persones que no van veure ni un minut de televisió l'agost de 2017.

En relació amb el consum televisiu per sistemes de distribució en lineal, un 76,1% s'ha produït en Televisió Digital Terrestre (TDT), que baixa 0,8 punts en relació amb el mes passat; un 23,8% en el conjunt de la televisió de pagament (+0,7 punts en relació amb juliol); un 9,6% a la televisió per cable (repeteix resultat); un 11,1% a l'IPTV (+0,4 punts); un 2,6% a Satèl·lit Digital (+0,3 punts en relació amb el mes passat); un 0,5% a Otras, que repeteix el resultat de juliol.

Entre les televisions autonòmiques, TV3 manté el seu lideratge, amb un 11,2% dels espectadors, seguida per TVG (amb un 10,8%), i ETB2 (amb un 8,1%). En canvi, TeleMadrid només aconsegueix un 4,8%, i la 7TV de Múrcia només és vista per un 3% dels espectadors.

Finalment, la investigació mostra que al juliol s'han registrat prop de 3 milions de missatges publicats a la xarxa social Twitter sobre programes de televisió del total de cadenes monitorades per Kantar Media. Els programes de gènere Informació agrupen el 41,5% dels tuits, seguit dels d'Entreteniment amb el 24,5% i els d'Esports amb el 15,2%.