Si tens ganes de descobrir Catalunya en bici, aquest és el teu article. A continuació et proposem una ruta circular per descobrir la comarca de l'Alt Urgell amb inici i final a la Seu d'Urgell. Aquesta ruta emprèn un ascens fàcil a un dels millors miradors de la comarca i al peu de l'emblemàtica església de Santa Maria de les Peces.

1200px Santa Maria de les Peces2

Itinerari de la ruta

Aquesta ruta parteix des del punt d'acolliment del Centre BTT de l'Alt Urgell, situat al Parc Olímpic del Segre, a la Seu d'Urgell. Des d'allà prenem una pista ampla i planera en direcció est, amb el riu Segre a tocar a la nostra dreta en tot moment. Entre conreus i prats, recorrem els menys de quatre quilòmetres que ens separen del pont d'Alàs. En aquest punt, travessem el Segre i pugem a Alàs per la carretera LV-4051.

Captura de pantalla 2020 08 05 a las 12.58.29

A continuació, la pujada es dreça i resseguim les marques del GR-3. Superem uns 150 metres de desnivell en dos quilòmetres de distància fins a l'església romànica de Santa Maria de les Peces, del segle XII.

Per fer el camí de tornada tenim dues opcions: La primera és desfer el mateix camí de pujada fins a arribar gairebé al camp de futbol, on girem a l'esquerra per tornar a la Seu d'Urgell tot resseguint el riu Segre. En aquesta ocasió podem fer el camí per la mateixa riba d'abans o fer-lo per l'altra. Si ens decidim per la segona opció, haurem de travessar el pont de la Seu d'Urgell (carretera LV-4008) i trenquem per la primera pista cap a la dreta fins al punt de partida.

Mapa de l'itinerari

La distància total del recorregut és de 15,1 quilòmetres i es pot fer en una hora i mitja.