Després de tres setmanes de confinament, amb la certesa ja que s'allargarà encara fins al maig, i amb unes dades de contagis i morts encara molt dolentes, tot i l'estabilització de la corba del coronavirus, hi ha dues possibilitats: ser optimista o alimentar la por i la catàstrofe. Aquesta era la decisió que havien de prendre aquest diumenge al vespre en moltes redaccions de diaris i aquest ha estat el resultats: 1 a 3.
Només El Periódico opta per fixar-se en els curats i escull una fotografia d'una senyora des d'una finestra amb els dits en forma de 'v' de victòria.
La resta, pessimisme. El Mundo tira d'una entrevista que condueix cap a la por a una crisi econòmica. Es tracta del líder del PP, Pablo Casado, que acompanyat d'una fotografia seva amb Madrid als peus, assegura que donarà "suport a Sánchez per salvar vides" però no "per arruïnar Espanya".
L'ABC fa una portada més crítica amb el president del govern espanyol, de qui ha triat una fotografia amb el cap cot. "Sánchez porta el confinament fins al maig i eludeix tota autocrítica", titula el rotatiu.
Finalment, El País també parla de l'allargament del confinament i avisa que serà "almenys fins el mes de maig". L'"almenys" és un matís important, perquè ja deixa la porta oberta a allargar-lo encara més. Això sí, tot i estar entre les pessimistes, també dona una mica d'esperança senyalant que la curva de la infecció s'aplana, però amb un titular molt petit. Algo d'esperança, doncs, però amb la boca petita.
Unitat i màrqueting
"Junts resistirem". Per altra banda, la portada de La Razón d'aquest diumenge recorda l'inici del confinament, quan tots els grans diaris espanyols van sortir amb un anunci a primera plana pagat perl govern espanyol que deia "aquest virus el parem units". Una campanya que va indignar part de l'independentisme per usar la paraula "units" i perquè 'virus' estava escrit, casualment, de color groc.
Aquest diumenge la portada de La Razón també tira de màrqueting per omplir la portada i, sota l'eslogan "junts resistirem", hi ha el logo de diverses empreses espanyoles i institucions públiques que han volgut participar. Així, hi apareix des de la marca de cerveses Amstel o Cruzcampo, fins a l'asseguradora Mapfre o l'empresa tecnològica Huawei, però també algunes institucions públiques.
És el cas de la comunitat de Madrid o de les diputacions de Salamanca, Valladolid o Almeria.
No és l'únic diari que aquest diumenge lluirà al quiosc una portada-anunci. També ho fa La Vanguardia, sota el titular "#gracies".
Finalment, pel que fa als diaris catalans, El Punt Avui es pregunta: "com ens en sortirem?", mentre que l'Ara' reflexiona sobre "el món que ve".