Univers es passen al costat fosc amb el seu segon disc, Límit constant

Van néixer com un projecte paral·lel en què es van trobar membres de Mujeres, Aliment i Piñata. Suposat entreteniment entre disc i concert de les seves respectives bandes que es va reivindicar cosa seriosa quan van publicar el seu primer EP: La pedregada (2012). Petita obra mestra del nostre subsòl musical, Univers evidenciaven una facilitat gairebé irritant per transitar entre les ones del C-86, el shoegazing i el surf rock. Talent per crear melodies addictives com el sucre marró afganès enteranyinades en murs de distorsió que, tot i que més obscur, van tornar a refregar-nos per la cara amb el seu debut de llarg, L’Estat natural (2014). 

Inspirat en l’obra del filòsof polonès Zygmunt Bauman, autor de la teoria de les realitats líquides (això no ho sabia, però, després de buscar-ho a la Viquipèdia, ho he posat perquè sempre queda com més cultureta), dos anys després Univers amplien el seu catàleg de discos que escoltaran molt pocs però que haurien de ser matèria obligatòria en les nostres escoles. Prosseguint una evolució que els mostra una mica més foscos amb cadascuna de les seves noves referències, Límit constant ens remet a la dècada dels vuitanta i al post punk marcial i punyent de Joy Division i als The Cure més gòtics. Alguna cosa així com els fills no reconeguts dels mai prou reivindicats Kitsch. 

Univers. Límit Constant. Famèlic. Indie rock.