Netflix, la plataforma nord-americana de pel·lícules i sèries en streaming, pràcticament ha duplicat els seus usuaris el mig any i és utilitzada per un 3,4% de les cases amb accés a internet, és a dir, per unes 540.000 llars a Espanya.

Així es desprèn dels resultats del Panell de Llars CNMC, una enquesta a llars i individus de periodicitat semestral, amb el qual la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC) recopila informació directament dels ciutadans, a través d'enquestes i l'anàlisi de les factures dels serveis.

Movistar en primer lloc, Wuaki en el tercer

L'enquesta d'aquesta quarta onada, que es va dur a terme en el quart trimestre de 2016 i va incloure 4.814 llars i 9.163 individus, mostra que la plataforma de Movistar, Yomvi (o Movistar+ als dispositius), és la més utilitzada per les llars (7,6%) quant als serveis de pagament per veure continguts audiovisuals en línia.

En tercer lloc, per darrere de Netflix, se situa Wuaki (1,3%), que pràcticament no ha variat en els últims sis mesos. L'estudi de la CNMC revela que el 88% de les llars amb accés a internet no utilitza plataformes de pagament per al consum de contingut audiovisual.

Segons el Panell de Llars CNMC, gairebé quatre de cada deu espanyols van veure continguts audiovisuals per internet almenys una vegada a la setmana, i la meitat d'ells van veure reemissions de programes de televisió. A més, nou de cada deu entrevistats asseguren que veuen la televisió per lleure i entreteniment, mentre que els que es connecten a la televisió per informar-se són un 62% i per aprendre'n dos de cada deu.

Respecte al temps dedicat per part dels espanyols a veure continguts audiovisuals, l'estudi de la CNMC conclou que pràcticament no ha variat en els últims dotze mesos i oscil·la entre les 3 o 4 hores al dia de la televisió i els 20-25 minuts de la tauleta.

A més, la investigació assenyala que a més edat dels usuaris, més hores dediquen a la televisió i menys temps a les pantalles d'ordinadors, tauletes o mòbils per consumir contingut audiovisual. Per exemple, els joves de 16 a 24 anys es passen més hores amb el telèfon mòbil que amb la televisió.