Després d’un setembre que ha semblat etern, per fi podeu girar a la següent pàgina del calendari.
Amb el mes d’octubre al davant, agafeu un retolador fluorescent i marqueu, les estrenes que més us cridin l’atenció de les que us proposem a continuació.
Alex és una mare soltera que busca fugir d’una relació abusiva, però que gairebé no té diners per mantenir la seva filla. És per això que decideix treballar d’assistenta netejant cases en un retrat dur de la precarietat laboral a Estats Units.
Disponible des d’avui a Netflix, La Asistenta té, a més, l’al·licient de basar-se en fets reals, ja que parteix de l’exitosa autobiografia de Stephanie Land, Maid: Hard Work, Low Pay, and a Mother’s Will to Survive.
La responsable de l’adaptació és Molly Smith Metzler (guionista de Shameless i Orange is the New Black) i en el paper protagonista compta amb una Margaret Qualley que no ha deixat de madurar com a actriu des de The Leftovers.
Berlín, principis dels 90. Dos joves informàtics creen un codi capaç de crear mapes de totes les parts del món. Anys més tard, Google utilitza aquest codi per crear Google Earth i aquí comença la gran batalla als tribunals entre els dos pioners i la gegant multinacional.
Amb només quatre capítols, el seu guionista i showrunner, Oliver Ziegenbalg, vol posar llum sobre una història mai explicada d’aquella època d’eclosió d’internet. I ho ha fet parlant amb els veritables protagonistes per narrar amb el màxim de detall la realitat del que va passar.
En el terreny de la comèdia, l’estrena més esperada del mes és la d’aquesta sitcom dels guionistes i productors de How I Met Your Mother.
La premissa és senzilla. Chelsea (Emily Osment) és una noia culta i intel·lectual que després d’una ruptura ha d’anar a viure amb la seva germana i els seus amics excèntrics i poc cultivats. La protagonista, doncs, haurà d’aprendre a conviure amb aquesta nova situació, de la qual sortiran bones amistats i segur que alguna aventura amorosa.
I passem de la comèdia al thriller més macabre. Per qui estigui esperant més gore coreà després de gaudir amb El juego del calamar, aquí té la seva sèrie.
Mi nombre és la història de la jove Jiwoo, que s’infiltra en el cos de policia sota una falsa identitat amb un únic objectiu: venjar l’assassinat del seu pare.
El seu director, Kim Jin-Min, ja havia col·laborat a Netflix amb Extracurricular, una sèrie sobre el cantó més fosc dels alumnes d’un institut. I l’èxit d’aquella obra només fa que generar més expectatives per aquesta segona.
Pel que fa a produccions espanyoles, la més esperada és l’original proposta de Nadia de Santiago, que explora un format diferent del que estem acostumats, oferint deu capítols d’onze minuts de duració.
El tiempo que te doy se centrarà en com Lina, interpretada per la mateixa Nadia de Santiago, gestiona la superació d’una ruptura mentre viu el dia a dia. El seu objectiu serà dedicar cada dia un minut menys a pensar en el seu ex per així poder seguir endavant.
La llista d’estrenes la remata el Diego. L’esperada obra de ficció sobre la vida de Maradona arriba en forma de sèrie a Amazon Prime i repassarà tota la seva brillant carrera futbolística, però també els anys més foscos després que es retirés.
La sèrie, és clar, no arriba exempta de polèmica. La seva família ha demanat que no s’emeti, però el mateix Maradona havia aprovat l’obra abans de morir.
I potser els seus familiars no gaudiran de Sueño bendito, però pel gran públic hi ha poques figures amb una vida més interessant de veure en una sèrie que el 10 argentí, ja sigui per aquell Mundial de Mèxic que guanya ell sol o per tots els escàndols mediàtics que ha protagonitzat.