Amb l'aplom de qui juga a casa, la firma Custo Barcelona ha ofert aquest dilluns a la passarel·la de la 080 Fashion una desfilada "molt emocional" per presentar la seva última col·lecció, "Wet paint" ("acabat de pintar"), un "homenatge a la dona segura que li agrada vestir amb innovació i risc", en paraules del dissenyador català.

Pantalons 'oversize' de cintura alta, camises mini i dessuadores esportives de colors vibrants han brillat sota els focus en una ostentació del nou ADN de Custo Barcelona, que va tancar al juliol un acord amb la italiana Velmar, propietat d'AEFFE, per expandir la seva influència internacional.

Custo Dalmau 080 moda 2 EFE

"Wet paint" és una col·lecció de mudança del projecte a Itàlia", ha explicat Custo a Efe mentre ultimava els detalls de la seva passarel·la al Recinte Modernista de Sant Pau, on "sempre" li agrada desfilar: "som de Barcelona i jugar a casa és molt còmode".

La proposta de la firma per a la primavera i estiu, que va sortir a la llum el setembre a Nova York i es va exhibir en un 'showroom' a Milà, es basa en "dissenys molt experimentals de tall de volumetria que tracten d'ensenyar la pell", amb moltes obertures i finestres insinuants que s'erigeixen en un cant a la "fortalesa" i "seguretat" del cos femení, segons explica Custo.

Els conjunts, confeccionats amb múltiples patrons geomètrics, mostren una amalgama de tires de diferents materials que en combinen una o dues peces amb estètiques diverses, des de tècniques fins a neoètniques, variant entre looks llargs i curts.

Custo Dalmau 080 moda 3 EFE

"Productes emocionals"

Conscient de la "competitivitat" que impera al món de la moda, Custo defensa el potencial de les seves peces com a "productes emocionals" i es reivindica com un "creador" en un context de canvi de paradigma al sector tèxtil.

"La moda com a concepte s'està diluint, però nosaltres no ens considerem dissenyadors de moda, sinó creatius en peces de vestir", ha subratllat el català, qui ha celebrat el paper de les xarxes socials per poder "seguir" les necessitats dels consumidors.

Custo Dalmau 080 EFE

Un futur igual d'incert és el que li espera a les passarel·les, considera Custo, per a qui les desfilades "continuen sent una eina de comunicació important en moda, encara que una mica anacrònica", malgrat que "la gent continua posant-hi molta atenció".

Respecte a la complexa relació entre el medi ambient i la indústria tèxtil -"la segona més contaminant del món", ha recordat Custo-, remarca el compromís de la seva firma i ha asseverat que tan sols treballa amb els fabricants que tenen "més filtres i controls a l'hora de no contaminar".

Al dissenyador català li han precedit al llarg de la primera jornada de la 080 Barcelona Fashion els estilismes de les marques Lera Mamba, Maite by Lola Casademunt, Designers Society, Chulaap y Naulover.