La crítica teatral catalana, responsable de l'organització dels Premis de la Crítica de les Arts Escèniques des de fa 25 anys, denuncia que la productora Nostromo Live ha impedit l'accés als membres del col·lectiu eliminant les localitats de premsa amb invitació per poder exercir la seva feina d'anàlisi i opinió sobre l'espectacle musical The Producers, de Mel Brooks, i codirigit per Àngel Llàcer i Enric Cambray al Teatre Tívoli de Barcelona. "És una mesura sense precedents en el sector teatral i una agressió a l'exercici professional del col·lectiu", diuen els més de 40 signants del text. Els sotasignats han lamentat que una productora catalana com aquesta hagi pres aquesta decisió per “motius incomprensibles". "És la primera vegada que passa i afecta tot un col·lectiu, sense tenir en compte que la crítica teatral és una baula més de la cadena de les arts escèniques, sense la qual la percepció que n'han de tenir els espectadors quedaria coixa”.
El col·lectiu vol fer constar que, responsablement i professionalment, sempre ha tingut en compte les produccions anteriors de la mateixa productora i en algunes edicions dels Premis de la Crítica de les Arts Escèniques han estat nominats i premiats els seus espectacles, intèrprets, tècnics o directors. “Sense un accés que faciliti l'exercici de la feina de la crítica, és impossible valorar un espectacle i, en conseqüència, nominar-lo i, si és el cas, premiar-lo”. El col·lectiu de la crítica catalana es pregunta, a més, si quan The Producers faci gira fora de Catalunya també es prendrà la mateixa decisió en relació amb la crítica espanyola. En cas de no ser així, la discriminació de Nostromo Live contra la crítica catalana seria “encara més greu”, han remarcat.
Les declaracions d'Àngel Llàcer
Fa uns dies, Àngel Llàcer, codirector del muntatge, ja es va referir als crítics en una entrevista al programa Cafè d'idees, dirigit per la periodista Gemma Nierga. "El dia de l’estrena oficial venen aquests del nas arrufat per dir: 'doncs, no està mal'". En aquest sentit, Llàcer va indicar que la gent que ve a veure els musicals marxa feliç, i per això, “quan venen aquests crítics i opinen, a mi em sap greu perquè no han entès res. Això que fem nosaltres és perquè vingueu a sentir”.