El Premi Llibreter ha hagut d'adaptar-se de forma precipitada a la situació provocada pel coronavirus, per això aquest matí el Gremi de Llibreters de Catalunya, entitat organitzadora del premi, ha anunciat que enguany les bases d'un dels guardons literaris més prestigiosos del nostre país "es veuran lleugerament modificades, en consonància amb la realitat que estem vivint".

El primer gran canvi, podríem dir que obligatori, és la data d'entrega del premi, que passa de juny a novembre. Més enllà d'això, però, es modifiquen els terminis per avaluar llibres (que passen de ser de l'1 d'abril de 2019 al 15 de març del 2020) i per primera vegada s'atorga a les llibreries la decisió final de quins creuen que han de ser els llibres premiats.


Pol Beckmann, guanyador del Premi Llibreter 2019, acompanyat del jurat del premi

"Les llibreries deixen de proposar per passar a decidir", ha remarcat el Gremi, ja que fins ara les llibreries es limitaven a fer una tria de propostes que eren avaluades per un jurat final, encarregat de decidir els guanyadors. Amb el nou model, en canvi, "les comissions d'avaluació de cada categoria proposaran llibres que les llibreries acabaran votant".

El 28 de juliol es faran públics els finalistes de cada una de les cinc categories del premi i el 6 de novembre, en el marc de la festa del Premi Llibreter, es farà públic el nom dels guanyadors.