Casar-se o no casar-se. Aquesta pregunta avui en dia ja no ens la fem tant com abans, a la majoria de joves no els preocupa en excés saber si passaran o no per l'altar i pensen en altres coses: com puc trobar una feina amb un sou digne? en tinc prou amb la carrera i el master per començar a treballar? em compro un pis o llogo? vull tenir parella o la solteria ja em va bé? i en aquest últim cas, una relació convencional o una relació oberta?. Les preguntes són infinites però de ben segur que el matrimoni i les grans bodes ja no estan tant a l'ordre del dia com ho estaven, per exemple, el 1970, època en que es va estrenar a l'Alvin Theatre de Broadaway el musical 'Company', que aquest dilluns va aterrar al teatre Apolo del Paral·lel de Barcelona; el Broadway català.
L'actor Roger Berruezo ha pres el relleu d'Antonio Banderas com a protagonista del musical 'Company', que ja és a Barcelona després del seu èxit en el Teatre del Soho de Màlaga, on ha estat cinc mesos. Banderas, que a més d'interpretar el personatge central a Màlaga és el director de l'obra, ha cedit el seu paper sobre l'escenari a Roger Berruezo, que fins ara donava vida a Pol, un dels amics del solter d'or que protagonitza l'obra. Berruezo, un habitual del teatre musical a Catalunya, interpreta a Robert, un solter de Nova York que té 40 anys i que, a diferència dels seus amics, és solter. En Robert, o Bobby, com li diuen els seus amics, es vol casar perquè considera que ja ha fet tot el que havia de fer abans d'adquirir un compromís, però tot i així té dubtes. Els seus amics homes (l'obra recull molts clichés però no els tindrem en compte perquè ens hem de situar 52 anys enrere) no paren de dir-li que envegen la seva vida de "llibertat" i de poder estar amb tantes dones com vulgui; les parelles dels seus amics adquireixen un rol més maternal i li recomanen a Bobby que es casi per no sentir-se sol.
El repartiment
"Les comparacions són inevitables", explicava Berruezo a EFE pocs dies abans de l'estrena, "però estic content perquè el personatge és meravellós i Banderas m'ha donat molta llibertat perquè l'interpreti des de la meva personalitat". Al seu costat un repartiment format per primeres figures de l'escena musical com María Adamuz, Albert Bolea, Lorena Calero, Lydia Fairén, Robert González, Dulcinea Juárez i Silvia Luchetti, entre d'altres. Cal destacar l'actuació magnífica de Marta Ribera, una de les grans actrius del panorama musical espanyol, que es posa en la pell de Joanne. La gironina interpreta a la perfecció un clàssic de Broadway com és The Ladies Who Lunch, una cançó que canta una Joanne que ha begut molt durant una festa amb en Robert i el seu marit i que Ribera interpreta a la perfecció (cal dir que la gran Patti Lupone és una de les dives del teatre musical que més vegades l'ha interpretat i Ribera està més que a l'alçada).
'Company' és una obra de Stephen Sondheim i George Furth estrenada a Broadway el 1970 i que arriba ara a Barcelona en la que és la primera adaptació al castellà d'aquest clàssic de la comèdia musical. L'ambiciós muntatge compta amb un elenc de 19 actors i 14 músics que, en aquesta ocasió, abandonen el fossar i se situen en els laterals de l'escenari, repartits en tres nivells, sota la batuta d'Arturo Díez Boscovich, director de l'Orquestra Simfònica Pop del Soho, i amb uns instruments de metall que per moments irrompen en escena per accentuar el seu protagonisme.
L'escenografia, que recrea el Nova York dels anys setanta, compta amb tres plataformes giratòries que afegeixen dinamisme als números musicals. Aquesta gran producció arriba a Barcelona poc després de l'estrena a la capital catalana d'A chorus line, una altra producció del Teatre del Soho de Màlaga d'Antonio Banderas. "Realment és un risc estrenar dos grans espectacles alhora a la mateixa ciutat -explicava la directora del Teatre del Soho, Aurora Rosales-, però és un muntatge que aconsegueix l'excel·lència que exigeix Banderas i creiem que pot funcionar a Barcelona tan bé com ha funcionat a Màlaga". 'Company' va concloure a Màlaga amb gairebé 70.000 espectadors després de 5 mesos en cartell i ara serà a la capital catalana fins al 12 de juny. Aquest clàssic del gènere es podrà veure a l'Apolo els dimarts, dimecres, dijous i divendres a les 20 h, els dissabtes a les 17 h i a les 21:30 h i els diumenges a les 18 h.