El agente nocturno (The night agent) és la sèrie més vista de Netflix en anglès, mentre que La reina del sur ho és en espanyol. Així ho dictamina el primer informe semestral publicat per l'empresa, que detalla les dades d'audiència de totes les sèries i pel·lícules exhibides a la plataforma de streaming, incloent les produccions sota llicència. El document titulat What We Watched (Què hem vist) presenta 18.000 títols a tot el món, el 99 % del seu catàleg, i inclou el nombre d'hores vistes de cada producció entre gener i juny de 2023, amb informació sobre la data d'estrena i si està disponible a nivell mundial.

La sèrie que lidera la llista de l'informe està protagonitzada per Peter Sutherland i Rose Larkin, i compta amb 812 milions d'hores d'audiència. La segueix la segona temporada deGinny & Georgia, amb 661 milions d'hores, mentre que la sèrie sud-coreana The Glory ocupa el tercer lloc, amb 622 milions d'hores vistes. En espanyol, el títol més vist és la tercera temporada de La reina del sur, sèrie produïda per Telemundo, que amb 429 milions d'hores acumulades se situa en el número set del llistat global de Netflix. La segueixen el drama colombià Perfil falso, amb 206 milions d'hores d'audiència, i la també sèrie colombiana Pálpito, amb 174 milions d'hores vistes per l'audiència a nivell internacional.

AAAABdGlg tr2VK9 sJXDJjPUHRZjqU2xVcI6n321EF5MT1hueKyslBxlTJJEbJRtciI EJQOApwyeZUjcFhUUwJwyuB0Rd6YkssKkhT

El codirector executiu de Netflix, Ted Sarandos ha explicat a la premsa que el document busca continuar amb el procés de transparència que l'empresa ha dut a terme en els últims anys per mostrar informació útil per als creadors i dissipar l'ambient de desconfiança els productors i creatius entorn de l'èxit de les produccions. Els sindicats d'actors i guionistes de Hollywood van protagonitzar aquest any dues vagues històriques contra els grans estudis i plataformes de streaming exigint, entre les seves peticions, la transparència de dades de part de les plataformes per aconseguir un pagament més just dels drets residuals, les quantitats addicionals que els serveis han d'abonar als creadors per l'ús dels seus continguts.

Si bé Netflix ha estat una de les plataformes que més informació brinda sobre els seus continguts amb les llistes setmanals sobre les produccions més vistes, Sarandos va negar aquest dilluns que el conflicte amb els gremis hagués estat el principal motor de la publicació d'aquestes dades. "La conseqüència no desitjada de la falta de transparència crea aquest tipus de desconfiança. (...) Probablement tota aquesta informació és més que el que necessiten, però (fer-la pública) crea un entorn millor per als gremis, per a nosaltres, per als productors, per als creadors i per a la premsa", va explicar l'executiu.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!