Netflix va anunciar aquesta setmana una inversió de més de 1.000 milions d'euros a Espanya per al període 2025‑2028, amb especial atenció al seu centre de producció en Tres Cantos (Madrid), a ple cor de Madrid Content City. En aquestes instal·lacions, amb 22.000 metres quadrats, deu platós d'última generació i laboratoris de postproducció, la companyia busca consolidar Espanya com a hub europeu de producció audiovisual.
Aquest pla no només posarà un focus inèdit en la infraestructura i les produccions locals, sinó que dispararà la demanda de professionals tècnics, creatius i de producció, propiciant un efecte directe en la formació audiovisual a Madrid.
En aquest escenari, emergeix The Core School, l'escola d'audiovisuals especialitzada, ubicada també a Madrid Content City, que està aprofitant aquesta conjuntura per posicionar-se com a referent formatiu. L'escola, en el propi complex de Netflix, ha apostat per una metodologia immersiva i pràctica: realitat virtual i augmentada, croma interactiu, simulació de conducció, estudis de so i col·laboració amb grans empreses del sector com Atresmedia, Sequoia o Banijay.
Experts del sector comenten que aquest anunci de Netflix triplicarà la demanda d'ocupació especialitzada, i que The Core School és el partner de referència a Madrid Content City. El director general de The Core School, Juanjo Sigüenza, confirma que l'anunci ha suposat una estrebada de peticions d'informació i que s'han accelerat les matrícules en curs.