Un estudiant de disseny dels Estats Units, Ryan Schlotthauer, ha presentat en col·laboració amb Renault un projecte de cotxe que es pot muntar a casa, al més pur estil Ikea. Es diu Renault Höga i és elèctric i molt curiós.

Arriba Renault Höga, el cotxe elèctric més petit

La idea de Schlotthauer, estudiant del College for Creative Studies, barreja el concepte de compra d'Ikea amb la idea d'un cotxe elèctric econòmic fabricat per Renault.

Es tractaria d'un equip que es vendria a les botigues de l'empresa sueca i es vendria directament en una capsa que conté 374 peces, encara que algunes arribarien ja muntades, per la qual cosa l'usuari hauria de muntar 114 en total.

Renault Höga / IkeaEl cotxe vindria en una capsa amb més de 300 peces que es podrien muntar a casa amb un manual d'instruccions / Cedida

I un cop muntat, aconseguiríem un cotxe elèctric o un quadricicle elèctric, amb un format molt semblant al conegut Citroën Ami. De fet, l'Ami, gràcies a l'acord entre Citroën i Fnac, podrà comprar-se a les botigues físiques i a través de la pàgina web de l'establiment francès, encara que en aquest cas, ja muntat.

El projecte del jove dissenyador inclou un manual d'instruccions que mostra com acoblar-lo per aconseguir un cotxe de 2,23 metres de longitud i 1,8 metres d'alt. El seu aspecte cúbic està pensat per facilitar el procés de muntatge, que podria durar diverses hores, i també que l'interior sigui el més espaiós possible, cosa que també es facilita amb la posició de les rodes, a les quatre cantonades del cotxe.

Es munta a casa com un moble d'Ikea

Segons el creador, a l'interior cabria una bicicleta o un cotxet de bebè. Aquests objectes i els dos ocupants que permet el seu disseny entrarien pel morro del cotxe, que s'obre cap a dalt -volant inclòs- a tall de maleter.

I dins, el minimalisme més extrem: només inclou el volant (que fa girar les quatre rodes alhora) i la pantalla d'informació s'hauria de fer amb un mòbil o tauleta a càrrec del comprador.

Renault Höga / IkeaS'accedeix pel morro, que s'obre cap a dalt i permet l'entrada de cadires de rodes o fins i tot bicis i carros de nadó / Cedida

Com a preu, Schlotthauer l'ha valorat en uns 6.500 dòlars, 5.320 euros al canvi.

Encara que el projecte està més que desenvolupat, portar-lo a la pràctica serà més complicat, ja que el seu encadellat sense treballadors qualificats incompleix els requisits del control de qualitat que s'exigeixen per a un producte com aquest. I a més el Renault Höga, tindria poques possibilitats de passar els tests de xoc i seguretat viària.