La línia oriental de Grup Gallo, Ta-Tung, ha presentat amb motiu de l'Any Nou Xinès la seva proposta de plats precuinats basats en receptes tradicionals de les principals regions culinàries d'Àsia: Xina, Tailàndia, Cambodja, Índia i Japó. El portfolio inclou una àmplia varietat de plats elaborats a base de rotllets, arrossos, pastes i productes típics que són presents en qualsevol elaboració oriental, com a ara nems i gyozas.
Sota el segell inconfusible de la xef cambodjana Kav Ly, fundadora de la marca, Ta-Tung ofereix autèntiques receptes orientals, combinant els sabors de la gastronomia asiàtica amb els processos tradicionals de cuinat.
Líder al mercat de plats refrigerats asiàtics, l'aposta de Grup Gallo amb Ta-Tung té l'objectiu d'apropar la cuina asiàtica a la llar, proporcionant menús fàcils de preparar, d'alta qualitat i a un preu assequible que permetin al consumidor portar el restaurant asiàtic a casa amb tot el seu ritual. En aquest sentit, Ta-Tung aspira a convertir-se en el referent casolà que permeti democratitzar el consum de cuina asiàtica a Espanya.
Gràcies al seu origen en la restauració, Ta-Tung basteix el pont per apropar i compartir la riquesa gastronòmica de multitud de pobles i cultures a tots els consumidors. La marca disposa d'un ampli portfolio que cobreix totes les necessitats de consum i presenta delicioses receptes per compartir i menjar diàriament, receptes que mantenen tota la seva essència tradicional.
Amb 20 anys de trajectòria, Kav Ly aporta experiència i artesania, sent la xef que és darrere de cada recepta única i pròpia que surt dels fogons d'aquest gran restaurant que és Ta-Tung. Des del seu punt de vista, "Ta-Tung basteix el pont per apropar i compartir la riquesa gastronòmica de multitud de pobles i cultures d'orient a tots els consumidors".
Kav Ly ha creat per a Ta-Tung una carta amb receptes tradicionals a què s'integra fidelment l'ús d'ingredients naturals amb les tècniques de cuinat ancestrals característiques a la cuina oriental, com la cuina al vapor i l'enrotllat manual dels seus gyozas i rotllets. Tot pensat per poder posar a la taula un menú amb un ampli assortiment de plats per compartir de forma simultània, gaudint d'igual manera que en un restaurant.
L'auge de la gastronomia asiàtica obre la porta a un mercat amb alt potencial de creixement, més enllà del seu consum en restaurants temàtics o a través del 'take away': "La cuina asiàtica s'està instal·lant en l'òrbita del fet quotidià i casolà, creant opcions assequibles que ens permeten democratitzar-la encara més i que trobem als supermercats, amb plats refrigerats preparats de gran qualitat," explica Noemí García, directora de Màrqueting i Comunicació de GrupoGallo.
En aquest context, el repte de la companyia rau a "oferir una proposta potent i autèntica: que cobreixi totes les necessitats de consum, que compti amb una varietat que permeti menjar diàriament receptes naturals i saboroses, amb qualitat i garantia contrastades, i que mantinguin aquesta essència oriental i aquests valors de tradició que busca el consumidor que elegeix aquest tipus de producte".
Adquirida el juliol de 2020 per Grupo Gallo, Ta-Tung va ser fundada el 1980 per la xef cambodjana Kav Ly, amb 20 anys d'experiència al sector, com a cap de cuina als seus dos restaurants, ambdós projectes d'èxit i referents en gastronomia asiàtica. En els primers anys, Kav Ly venia rotlles de primavera en petites quantitats fins que l'increment de la demanda va provocar l'ampliació de l'assortiment i introducció de noves categories.
Actualment, tots els seus productes es poden trobar a les grans cadenes de distribució d'Espanya: els rotllets primavera elaborats i enrotllats manualment; les Gyozas de carn i pollastre, el Siao Pao de carn o l'Hakao de Gambas; i les varietats d'arròs tres delícies, fideus i tallarines al wok.