De moment, els espanyols encara no podem gaudir dels cotxes voladors, però sense cap dubte; hi ha diverses empreses que s'entossudeixen a modernitzar el sistema de transport, i això cal agrair.
Entrarà en funcionament un tren d'hidrogen conegut com "Vittal One". Un tren que no només millorarà la logística de viatges, sinó que eliminarà gasos amb efecte d'hivernacle.
"Vittal One" estaria disponible per a la primavera
El tren d'hidrogen fet per les empreses espanyoles Repsol i Talgo s'ha fet realitat. El seu objectiu principal és millorar les connexions en curtes i mitjanes distàncies.
Vittal One
El més beneficiat del "Vittal One" serà el planeta. El producte està fet d'hidrogen per baixar els nivells de contaminació a Espanya i complir amb la llei de la UE: descarbonització de la zona euro.
Mentre que Talgo ha estat a càrrec del disseny del tren d'hidrogen que portarà passatgers, la funció de Repsol és aportar tots els mitjans logístics perquè el tren funcioni de la forma correcta.
Funcionament del Vittal One
El producte està pensant a funcionar en un sistema mixt d'una catenària d'un tren o a través d'una pila de combustible. Planeja portar mercaderia i passatgers.
Les proves preliminars del tren d'hidrogen s'executaran al març, però es té pensat que ja per a la primavera entri en funcionament.
Tren que té l'hidrogen com a combustible
De fet, el director d'innovació de Talgo (Emilio García), va assegurar que l'octubre de 2021 ja es van fer proves de la cadena de tracció del vehicle.
El tren arriba després de l'esperat
Pot ser que nosaltres no ho tinguem al radar, però Repsol i Talgo (els qui estan a càrrec de la infraestructura del tren) asseguren que, si bé els plans de disseny i enginyeria han cobert les seves expectatives, l'escassetat de subministraments han provocat retard en els plans. Es tenia previst que les proves s'executaran a finals de 2021, però es faran en aquest 2022.
L'objectiu d'aquest projecte és que almenys el 40% de les vies que estan sense electrificar a Europa tinguin els trens, la qual cosa representaria uns 80.000 quilòmetres en territori europeu sense emetre rastres de CO₂ El planeta ho agrairà!