Danone va anunciar aquest dilluns que incorpora al seu porfolio la distribució directa de les begudes vegetals d'Alpro per al mercat espanyol. Va indicar que amb aquesta operació accelera la transició cap a un model d'alimentació 'flexitarià' i reforça el seu lideratge al sector d'alternatives vegetals de la mà d'Alpro, que es consolida com la marca de referència en la categoria i motor de creixement per a la companyia.
Per continuar amb aquesta tendència i continuar responent a la demanda cada vegada major d'aquesta categoria per part dels consumidors, Danone, en la seva condició de titular únic de la marca Alpro, liderarà la distribució directa de les begudes vegetals que fins ara es comercialitzava i distribuïa juntament amb la marca Central Lletera Asturiana de Corporació Alimentaria Peñasanta, S.A.
Ambdues companyies han acordat un període de transició durant el mes de gener que finalitzarà quan Danone assumeixi en exclusiva la distribució dels productes de begudes vegetals Alpro a Espanya a partir de febrer.
"Agraïm a Central Lletera Asturiana la seva tasca durant els últims anys, que ha contribuït a impulsar Alpro com a referent en la categoria de begudes vegetals al nostre país. Gràcies a la seva col·laboració, la transició al nou model de distribució és sent fluïda i mantenint uns estàndards de servei ajustats a les expectatives dels nostres clients", va assenyalar Daniel Ordóñez, director general de Danone Iberia.
Ordóñez va afegir que l'"objectiu és accelerar la transformació cap a un model alimentari flexitarià, sostenible i local. En els últims anys, la categoria d'origen vegetal al nostre país ha crescut més d'un 10%, i el 98% dels consumidors d'aquestes opcions els combina amb la llet i el iogurt d'origen animal. El 'flexitarianisme' és una realitat al nostre país i Alpro reflecteix el nostre compromís com a companyia per donar resposta a una tendència en plena expansió. Buscarem potenciar encara més aquest fenomen i, per tant, el seu creixement".
La companyia té com a ambició reforçar el seu lideratge en el procés de canvi del sector de l'alimentació situant el client i el consumidor en el centre, i respondre i superar les seves expectatives amb propostes d'alt valor afegit, amb la innovació o la sostenibilitat com|com a principals acceleradors de creixement.
"Estem a punt per liderar la transformació del sistema alimentari. Volem continuar liderant el model d'alimentació sostenible del futur i convertir-nos en la companyia BCORP de referència en alimentació per a totes les generacions. I Alpro, com una de les millors BCORP del món pel seu acompliment mediambiental, juga un paper estratègic per accelerar el nostre compromís amb la lluita contra el canvi climàtic i la descarbonització del planeta", va concloure Daniel Ordóñez.
Com primera BCORP entre les grans empreses del sector de l'alimentació a Espanya, Danone va indicar que busca promoure una producció responsable i honesta, centrada en la salut de les persones a més de contribuir a la lluita contra el canvi climàtic a través de la innovació i la sostenibilitat.
Marca pionera
La companyia va recordar que Alpro forma part de Danone des de 2016, quan la companyia va adquirir WhiteWave Foods, referent al sector de productes vegetals i ecològics al mercat nord-americà. Aquesta fita va marcar el desembarcament de Danone en el segment de begudes i alternatives vegetals al iogurt i postres làcties.
Des d'aleshores, la marca ha aconseguit ser present en més de 2,5 milions de llars espanyoles. Danone va destacar que és líder mundial en la categoria de 'plant based' amb una facturació de 2.000 milions d'euros dels quals, més de la meitat, procedeix de la seva marca Alpro, amb presència a Europa i Àsia.
El porfolio multicategoria d'Alpro està compost per 42 referències que inclou begudes vegetals, alternatives vegetals al iogurt i postres amb base d'ingredients naturals com a civada, soja no OGM, ametlles o coco.
A Espanya, Danone compta amb la primera fàbrica híbrida de la companyia, situada a Parets del Valles, en la qual es produeixen tant iogurts lactis com alternatives plant based. El 2020, la companyia va realitzar una inversió de 12 milions d'euros en aquesta planta per implementar una nova línia de producció d'alternatives vegetals.
"Som el país d'Europa líder en consum per càpita de beguda vegetal i el nostre objectiu és accelerar encara més el creixement de la categoria a Espanya", va assenyalar Guillaume Millet, nomenat recentment responsable del negoci de 'plant based' de Danone per a Iberia.
"Assumir el control de la distribució de tot el nostre porfolio vegetal ens permetrà guanyar en agilitat i rapidesa en el llançament de nous productes i proposar activacions en el punt de venda més diferencials, que contribueixin al creixement de la categoria plant based dels nostres clients," va explicar Millet.